lokeland Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har sikla på sparkesykkel med sete og bensinmotor. Hvor får man kjøpt det? Og er det lovlig som 14-15åring å kjøre den på vei? Er det lovlig med elektrisk isåfall? Er litt usikker, men har litt lyst å sleppe å tråkke på sykkelen.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Nei til hva? Uttyp litt er du snill.. Lenke til kommentar
cof Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Vis du skal ha en sparkesykkel med bensin motor (goped), må du kjøre på lukket område. Vet ikke helt hvordan det er med de elektriske, men de går som regel så drit at du fint kan kjøre de på fortauet. http://www.bikes.no/ Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nei er et Nei. Og det holder ikke lenge de der. Iallefall ikke til prisen. Men fortauet, hvis du bor i byen ellerno, så tror jeg du blir fort stoppa, her omkring, bor faktisk gankse langt ute på landsbyen 2km til byen, er det veldig mye polti, skjønner ikke helt hvorfor 8-) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 faktisk så er di ikke lovelig for noen , sidne di ikke er typegodkjent , så di kan kunne brukes på lukket bane , akkurat som di mini mopedene Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Gislevask: ikke for å mobbe, men er du ikke eldre enn 14 trodde du va sån 17 eller 18 eg Endret 18. august 2005 av vegis Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kan jo heller ikke si at han oppfører seg som en 17-18åring. Men serr. 14-15åringer her skriver som 30-40åringer, samma gjør jeg å ! Folk beklager skrive leifer og hele pakka , blir sjuk i hue. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg? 17-18? Hvorfor trodde herren (håper du ikke er jente? Da er det plutselig jeg som har driti på draget! ) skjønte såpass på min ekstremistiske umodenhet.. Er veldig glad i smiley og jeg gidder ikke skrive så utrolig saklig etter 1 time på MSN med han du gjør en webjobb for.. Det er psykisk utmattende og måtte skrive som en anstendig mann! Blir Thunderball istednefor da.. Jaja.. F**k Norges lovet! Endret 18. august 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 De er ikke lovlige og starte på norsk jord en gang. Min ble Konskifisert av purk jævlane Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg? 17-18? Hvorfor trodde herren (håper du ikke er jente? Da er det plutselig jeg som har driti på draget! ) skjønte såpass på min ekstremistiske umodenhet..Er veldig glad i smiley og jeg gidder ikke skrive så utrolig saklig etter 1 time på MSN med han du gjør en webjobb for.. Det er psykisk utmattende og måtte skrive som en anstendig mann! Blir Thunderball istednefor da.. Jaja.. F**k Norges lovet! eg e gutt, ikkje jente. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Elektrisk kan de nok ikke si noe på, men motor er ikke lov. Desverre! Det er forresten ganske "kult" å være 15 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Elektrisk kan de nok ikke si noe på, men motor er ikke lov. Nå mener du vel bensindrevet siden elektrisk har motor også. Husker jeg alltid hadde lyst på en slik goped før jeg også, har da sett flere "yngre" mennesker med det som farter rundt. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Elektrisk er det samme som en leke bil.. det med bensin motor er at de går raskere og har mer efekt.. kan komme opp i en fart fra 45-70km/t (kommer an på CCM på motoren og HK) Mens en elektrisk har omtrent ikke skyving Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Elektrisk er det samme som en leke bil.. det med bensin motor er at de går raskere og har mer efekt.. kan komme opp i en fart fra 45-70km/t (kommer an på CCM på motoren og HK) Mens en elektrisk har omtrent ikke skyving Hvis det var meg du refererte til så vil jeg bare si at det ikke var poenget mitt. En elektrisk har en motor den også, selv om den ikke går så fort. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Goped og motoriserte sparkesykler er ikke godkjent for bruk på offentlig vei. Dette gjelder både de som er bensindrevne og elektriske. I og med at disse er motoriserte, regnes de som motorvogn, og må typegodkjennes og registreres før de er lovelige på offentlig vei. Lykke til med det! :!: Lenke til kommentar
LucBellocos Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Goped og motoriserte sparkesykler er ikke godkjent for bruk på offentlig vei. Dette gjelder både de som er bensindrevne og elektriske. I og med at disse er motoriserte, regnes de som motorvogn, og må typegodkjennes og registreres før de er lovelige på offentlig vei. Lykke til med det! :!: Vel, må vel si meg enig der Ikke GODKJENT.. Det fant jeg ut for 1 år sia da jeg fikk bot på ca. 3 lapper... Lenke til kommentar
jonk888 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har sikla på sparkesykkel med sete og bensinmotor. Hvor får man kjøpt det? Og er det lovlig som 14-15åring å kjøre den på vei? Er det lovlig med elektrisk isåfall? Er litt usikker, men har litt lyst å sleppe å tråkke på sykkelen.. det er dessvere ikke lovlig med goped, men hvis du får den EU godkjent med lys og nesten samme krav som mopeder. og har et bevis så kan du bruke den på fortauet, forsiktig. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Du kan kjøre f.eks med en liten hjelpemotor på en tråkesykkel, opptil en viss hastighet, eller noe sånt. Norge har masse kompliserte regler som noen ganger kan være vanskelig å skjønne Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 segway er heller ikke lov i norge av underlige grunner, men sånn er det vel når vi er en nasjon som tydelig vis ikke klarer å tenke selv og må la staten gjøre det for oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå