mFaFa Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei! En kamerat vil kj0pe seg nytt skjermkort, GF3Ti200. Det jeg undrer meg over er om hovedkortet hans st0tter det! Altsaa om AGP-porten er kompitabel. Spesifikasjoner; Gigabyte GA-6BXE Intel 440BX med Intel Pentium II 400mhz prosessor. I f0lge hjemmesiden til Gigabyte har hovedkortet 1 x AGP (1x & 2x Mode,66/133MHz) slot. Vil GF3Ti200 skjermkort fungere paa denne maskinen? Snart kj0per han ny maskin, saa selvom skjermkortet ikke akkurat blir utnyttet full ut faar han bruk for det seinere... Paa forhaand takk for hjelp! :smile: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Ja det vil funke, men spørsmålet er "hvor er flaskehalse"? Han har jo pis.sdårlig maskin! Vent heller i 6mnd spar masse peng, kjøp et helt nytt PC-KITT! og kjøp R300 evt. nV30 da! Enkelt og greit! Sånn ville jeg gjort det... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Okei. Men er du *sikker* paa at det vil funke? AGP-porten st0tter AGP 1x/2x, GeForce kortet st0tter 1x/2x/4x. Er det det eneste du ser paa ville det bli det samme som aa si at skjermkortet funker paa hvilken som helst maskin med AGP-port! :razz: Faktum er vel at det ikke g0r det? For kortet trekker for mye str0m? Sorry at jeg tviler paa deg. Men du begrunnet ikke hvorfor det ville funke, saa jeg aner ikke om du bare antar at det funker pga. AGP 2x greiene :wink: Jeg er fullt klar over flaskehalsen. Hallo, 400mhz. Men som jeg skrev skal han bruke samme skjermkortet i en ny maskin han snart kj0per! Det er for lenge til de superkortene kommer. Spesielt ALT FOR lenge til de blir billige! Creative GeForce3 Ti200 64MB er paa Ukens Tilbud for 795,-kr hos Komplett!! Det er ganske rimelig (har bestilt et selv!) Pssst! Han kommer ikke til aa bruke mye penger paa PC. Skal kj0pe budsjett-PC med nForce og AthlonXP til han om en stund.. skjermkortet faar han bruk for! :smile: Jeg vil bare vite om det FUNKER ORDENTLIG. Trenger ikke forslag om at han heller bare b0r kj0pe helt ny PC bla bla. Eller vente til aar 2010 for da kommer noe sinnsykt... - en liten ting; hvis det funker, vil det funke som vanlig dah? Rent utifra spesifikasjonene til hovedkortet mener jeg. Vil AGP-porten slite med aa levere nok power til skjermkortet om jeg overklokker det? (det er ti200 = det skal overklokkes..) Takker for hjelp.. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 det skal ikke være noe problem å kjøre dette skjermkortet på nevnte hovedkort. Om du vil kjøre AGP x1, x2, eller x4 er opp til deg selv. At skjermkortet er oppgitt med x4 AGP sier bare hvor raskt det KAN kjøres, ikke hvor raskt det MÅ kjøres. Og kortet er ikke AGP-pro kort så det passer med tanke på strømforbruk. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 23:02, Kong_Tom skrev:Om du vil kjøre AGP x1, x2, eller x4 er opp til deg selv. At skjermkortet er oppgitt med x4 AGP sier bare hvor raskt det KAN kjøres, ikke hvor raskt det MÅ kjøres. That's raait :smile: I knew that.. Fint dere sier det vil funke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå