Leontodon Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg skulle bytte ram på min acer ferrari 3400, men under så er det bare en ram slot. Lurer på hvor den andre er. Er det mulig å blande ram brikkene? Å ha feks. en på 250 mb og en på 1 gb? Eller må de har lik størelse? Edit: Muligens feilpostet menmen. Hvis noen moderatorer bryr seg så kan de nå flytte den. Endret 18. august 2005 av Rome Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg skulle bytte ram på min acer ferrari 3400, men under så er det bare en ram slot. Lurer på hvor den andre er. Er det mulig å blande ram brikkene? Å ha feks. en på 250 mb og en på 1 gb? Eller må de har lik størelse? Edit: Muligens feilpostet menmen. Hvis noen moderatorer bryr seg så kan de nå flytte den. På mange bærbare maskiner er en ramslot plassert under tastaturet, sjekket det? Åja, du kan blandet forskjellig størrelse på single-channel oppsett, er litt usikker på dual-channel .... Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Ja, der lå den ja. Det er jo helt idiotisk? Hvordan får man opp tastaturet da? Ødlegger vell pc'n med det samme tenker jeg Eller må man sende pc'n på service, noe som hvertfall er hjernedødt. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Med under tastaturet menes kansje under pc'en? På min er det kun 2 skruer så har man tilgang til ram'en Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Det er en under pc'n. Men etter litt internett søking fant jeg ut at den andre lå under tastaturet. Åsså ringte jeg sånn hjelpe nummer. Da sa de at for å få bytta andre ram brikken måtte jeg sende pc'n på service... For det første så er det ikke billig for ram, og når jeg må betale for å ha hatt den på service for noe jeg kunne gjort selv. Da blir jeg litt oppgitt. Lenke til kommentar
eee Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 det er bare å smelle inn en 1 GB ram i sloten under pc'en.. fungerer fett! gjorde det på ferarrien jeg hadde 1 uke.. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Jeg skulle bytte ram på min acer ferrari 3400, men under så er det bare en ram slot. Lurer på hvor den andre er. Se her: http://www.notebookforums.com/showthread.p...1430#post361430 A. Memory upgrade I. Upgrading the first memory slot located at the base (see also p. 48-49 in the printed User's Guide): 1. Remove the two screws holding the memory cover on the bottom panel 2. Remove the memory cover 3. Pop out the memory module then remove it 4. Replace the memory module and reassemble everything II. Upgrading the second memory slot located under the keyboard: 1. Remove the four screws that secure the middle cover (the one with the power & launch keys); two on each of the hinges on the back of the LCD screen 2. Remove the two screws marked with a 'K' on the bottom panel 3. Open the LCD screen as far back as it will go 4. Gently detach the middle cover upward and outwards with the assistance of a plastic flat head screw driver 5. Remove the three screws that secure the keyboard 6. Slide out the keyboard towards the LCD screen 7. Pop out the memory module then remove it 8. Replace the memory module and reassemble everything For en guide med bilder så se her: http://www.tschirley.com/linux/acer-ferrari-3400.html#ram Er det mulig å blande ram brikkene? Å ha feks. en på 250 mb og en på 1 gb? Eller må de har lik størelse? Ja, du kan blande minnebrikkene både mhp. størrelse og hastighet. Men jeg anbefaler at du oppgraderer begge minnebrikkene med 2 stk. 512MB DDR400 for best mulig ytelse. For mer informasjon se denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242658 Endret 21. august 2005 av snorreh Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 kan man putte ram i minipci slutten også ? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 kan man putte ram i minipci slutten også ? Nei, der står WLAN/Bluetooth kombi-kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå