rendal Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har satt opp ftp server på pc'en min og åpna rette poter på routeren men problemet oppstår når jeg skal koble meg på ved hjelp av ip-adressen, da kommer jeg inn på config-siden til dsl modemet som telenor har levert.. noen som sjønner problemet og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har du forwarded porten til din lokale IP? Hjelper ikke å bare åpne, routeren vet jo ikke hvor den skal vidresende data'en ellers. Lenke til kommentar
rendal Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 joda.. har fixa alt som må til på selve routeren, men når taster ip-adressen kommer jeg inn på konfig. siden til dsl-modemet som er før routeren i systemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du må skrive ftp://din.fine.ip.adresse, hvis du prøver å koble deg på fra en nettleser. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Når du sitter på innsiden av routeren, må du taste inn den interne IP'en til FTP'en. Er du på utsiden av routeren din, må du taste inn den eksterne IP'en din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Han MÅ ikke det, men det er det beste om noen fra lokalnettet skal ha tak i den. Men for å teste om han har gjort rett, så må han jo bruke den eksterne. Noen ftp programmer, inkl. nettlesere, krever at du skriver ftp://din.stygge.ip.adresse, og ikke bare ip adressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå