Tja Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har følgende nye komponenter: ASUS P5WD2 Hovedkort 840 D Extreme Ed. CPU Raptor 74 GB HD Jeg har koblet til alt, og BIOS "ser" min Raptor-HD, som jeg har brukt som systemdisk i min forrige PC. Når jeg kjører XP-cd'en, laster den først drivere - men når den skal laste inn XP, får jeg blåskjerm med henvisning til lagringsmedia. Jeg prøver så å kjøre XP som ligger på HD'en fra før - og maskinen gir da beskjeden: "reboot and select proper boot device..." Hva gjør jeg galt ?? Jeg har koblet til SATA-1 på HK, og kablene er koblet skikkelig til.... Lenke til kommentar
Tja Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Har nå prøvd å velge F6 - men får beskjed om at den ikke kan finne noen floppy drive !! Er det virkelig slik at den ikke vil lese disse driverne fra CD-ROM ?? Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 hm prøvd en annen xp cde? skjedde det samme for meg oxo før og da var det xp cden :S Lenke til kommentar
Tja Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Prøvde med min XP home-CD - men det samme skjedde.... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 mulig du har kontrollerkrøll, prøv å gå i bios og last setup. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hadde du IDE-harddisk før? Om så, prøv å still inn biosen, slik at den booter fra S-ATA-harddisker. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har ikke noen andre disker enn Raptor'en (sata). Jeg har nå prøvd å laste inn fra diskett - men får denne feilmeldingen: File si3112.sys caused an unexpected error (512) at line 2113 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\oemdisk.c. Uff, hva nå ? Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 det betyr at det er feil driver Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Sliter med akkurat det samme med et Epox 8KRA2+. Er veldig intressert i hvordan dette kan løses. Håper du gidder å fortelle det her. Lenke til kommentar
sandman Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nytt HK og CPU? Formater og legg inn XP på nytt... Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Neinei - HK CPU RAM og Skjermkprt er det samme. Bare ny box og HD, og HD er formatert sakte og pent. Det er noe mystisk med den feilmeldinga. Hva betyr den ? Filen txtsetup.oem forårsaket en uventet feil (512) på linje 1747 i d:\xpsprtm\base\boot\setup\oemdisk.c Endret 7. september 2005 av finnipinni Lenke til kommentar
sandman Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har søkt litt rundt omkring på nettet, sjekk om du får løst problemet ditt ved hjelp av linken under. samme problemet Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Beklager men er nok ikke så god med data. Dette forsto jeg ikke noe av. Er det samme problem ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå