Stig-Arne Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har ett Aopen HQ45 med en Aopen 250 W strømforsyning. Idag når jeg holdt på tukle inne i kabinettet la jeg merke til at det sto W/Noiskiller på PSU`en. Er det noen som vet om denne er i bruk som standard ? Eller om det er bare et "lure" merke på den ? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 "Noiskiller" er vel et halvhjerta førsøk på å ta vekk den værste støyen ved hjelp av en eller annen billig komponent. Jeg byttet ut min AOpen m/noiskiller med en MOLEX Super Quiet og det var himmelvidd forskjell. [ Denne Melding var redigert av: Hotbox på 2002-08-08 00:31 ] Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Merket aldri noen forskjell på hastigheten på min vifte i tilsvarende strømforsyning. Ellers kan jeg gi deg et råd for å få ned støy fra vifta i PSU. Kjøp en stille gående vifte f.eks. Papst 19db og sett denne til å blåse INN i PSU. Har funket i 3 uker på min Aopen 250w. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Hans Erling skrev (2002-08-08 00:57):Kjøp en stille gående vifte f.eks. Papst 19db og sett denne til å blåse INN i PSU. Har funket i 3 uker på min Aopen 250w. Gjør du det på den måten så får du nokk et varm pc, siden varmluft stiger og går OPP i kabinettet. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Enig med han over, finn ikke på å la vifta suge luft inn. Den MÅ suge ut. Ellers blir den naturlige luftstrømmen i kabinettet motvirket. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Nå har ikke jeg noe særli varm pc da. Full load e 45 grader mens Idle er 30 (Vcool) System tempen ligger på 28-30 grader Lenke til kommentar
JonV Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 På Aopen så har de montert en belastnings motstand på PSU vifta. dette for å begrense viftestøy når maskina ikke jobber for fult. dvs ca 50% load på Psu så går vifta saktere en det den ville ha gjort med 100% load. funker på maskina mi :smile:når jeg starter maskina så går vifta for fult og roer seg ned når OS er ferdig med å laste. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Vel, eneste jeg legger merke til er at man så vidt hører en summing når maskinen har stådd en stund. Ellers så er jeg positivt overasket hvor stille denne PSU`en egentli er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå