Gå til innhold

Smil :) Det kan lønne seg....

Jarmo

Anbefalte innlegg

Shit. Jeg fikk 70 kr i tips engang, og da ble jeg dødsglad. Kanskje hvis jeg smiler litt mer, får jeg 200.  :p

Hvor serverer du da? Biltema-cafeen? :)

På en restaurant tror jeg ikke 200 er så vilt ihvertfall..

Kommer an på hvor du bor hen. I Fredrikstad er 200kr veldig mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shit. Jeg fikk 70 kr i tips engang, og da ble jeg dødsglad. Kanskje hvis jeg smiler litt mer, får jeg 200.  :p

Hvor serverer du da? Biltema-cafeen? :)

På en restaurant tror jeg ikke 200 er så vilt ihvertfall..

Nei, jeg sitter i kassen. Er ikke sååå mye tips ute og går der akkurat. :p

Lenke til kommentar

Jeg har for vane å gi tips basert på hva jeg føler kelneren egentlig fortjener -- ikke en eller annen prosentutregning. Dette har til tider fått rimelig interessante resultater, og en og annen åpenlyst deltidsansatt ungdom har blitt relativt overrasket når de plutselig har fått femdoblet lønnen sin for en kveld.

Lenke til kommentar
Jeg har for vane å gi tips basert på hva jeg føler kelneren egentlig fortjener -- ikke en eller annen prosentutregning. Dette har til tider fått rimelig interessante resultater, og en og annen åpenlyst deltidsansatt ungdom har blitt relativt overrasket når de plutselig har fått femdoblet lønnen sin for en kveld.

Selvsagt. Ville heller ikke hatt problemer med å la være å legge igjen tips om servicen var deretter.

Var i polen, jeg hadde bare dollar. La igjen en femdollar-seddel for ett måltid på tre, og de var vel litt under hva måltidet kostet. De kom løpende etter oss med den, og ble fra seg av glede da den var til dem. :p Hihi..

Lenke til kommentar
Kommer an på hvor du bor hen. I Fredrikstad er 200kr veldig mye.

200 kr er da ikke mer i Fredrikstad enn andre steder. :roll:

Det er noen steder med svært velstående personer, og steder med folk som ikke har så god råd.

Fredrikstad kan man egentlig kalle et ganske stort "slumsted" (med noen unntak), så derfor er det ikke så vanlig å gi for 200kr i driks, iforhold til steder rundt oslo.

Lenke til kommentar
Fredrikstad kan man egentlig kalle et ganske stort "slumsted" (med noen unntak), så derfor er det ikke så vanlig å gi for 200kr i driks, iforhold til steder rundt oslo.

Sterkt uenig der, gitt. Har ikke inntrykk av at inntektsforskjellen er så vanvittig ulik her og i Oslo-områdene. Klart, kan hende det er små forskjeller, men jeg vil jaggu si det er nok av folk her som er troende til å slenge av gårde 200 kroner i driks på en restaurant.

Forresten, kan heller ikke akkurat si jeg ser tegn på fattigdom på skolen jeg går på (Frederik II). Det kryr av sosser (samtidig som det selvsagt også er vanlige folk der).

Lenke til kommentar
Herregud da, en bil til 30k er utrolig bra som tips! 30.000, det er faktisk ganske mange penger.

regner med at du forsto at det var akkurat det jeg mente. :thumbup: synes bare JoachimR kom med en litt merkelig kommentar.

Ja, posten min var myntet til de som "klager" på at den "bare" var verdt 20.000. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...