Arne_F Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Shit. Jeg fikk 70 kr i tips engang, og da ble jeg dødsglad. Kanskje hvis jeg smiler litt mer, får jeg 200. Hvor serverer du da? Biltema-cafeen? På en restaurant tror jeg ikke 200 er så vilt ihvertfall.. Kommer an på hvor du bor hen. I Fredrikstad er 200kr veldig mye. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 kom igjen så smiler vi, mangler bare bryst, deilig dame figur og blå øyne så er vi nesten i boks.. jeg mangler ikke blå øyne Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kommer an på hvor du bor hen. I Fredrikstad er 200kr veldig mye. 200 kr er da ikke mer i Fredrikstad enn andre steder. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Shit. Jeg fikk 70 kr i tips engang, og da ble jeg dødsglad. Kanskje hvis jeg smiler litt mer, får jeg 200. Hvor serverer du da? Biltema-cafeen? På en restaurant tror jeg ikke 200 er så vilt ihvertfall.. Nei, jeg sitter i kassen. Er ikke sååå mye tips ute og går der akkurat. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Shit. Jeg fikk 70 kr i tips engang, og da ble jeg dødsglad. Kanskje hvis jeg smiler litt mer, får jeg 200. Ehh? 70kr? Gir folk virkelig så lite? Minste jeg har gitt er 200kr.. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Shit. Jeg fikk 70 kr i tips engang, og da ble jeg dødsglad. Kanskje hvis jeg smiler litt mer, får jeg 200. Ehh? 70kr? Gir folk virkelig så lite? Minste jeg har gitt er 200kr.. Jeg fikk fem kroner en gang. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 som avisbud fikk jeg 200 kr i julegave en gang. Da ble jeg glad. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har for vane å gi tips basert på hva jeg føler kelneren egentlig fortjener -- ikke en eller annen prosentutregning. Dette har til tider fått rimelig interessante resultater, og en og annen åpenlyst deltidsansatt ungdom har blitt relativt overrasket når de plutselig har fått femdoblet lønnen sin for en kveld. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg pleier ikke tipse kassedamen i en butikk, og kanskje ikke akkurat på biltema? Men på en restaurant må man jo fort gi en 100-200. I Norge er jo ti prosent en grei ting. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har for vane å gi tips basert på hva jeg føler kelneren egentlig fortjener -- ikke en eller annen prosentutregning. Dette har til tider fått rimelig interessante resultater, og en og annen åpenlyst deltidsansatt ungdom har blitt relativt overrasket når de plutselig har fått femdoblet lønnen sin for en kveld. Selvsagt. Ville heller ikke hatt problemer med å la være å legge igjen tips om servicen var deretter. Var i polen, jeg hadde bare dollar. La igjen en femdollar-seddel for ett måltid på tre, og de var vel litt under hva måltidet kostet. De kom løpende etter oss med den, og ble fra seg av glede da den var til dem. Hihi.. Lenke til kommentar
Mysil Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Den var bare verdt 30 000 Vedder på at du ikke har på deg klær til over 30 tusen nå.. Hvis du ikke har det så vil jeg kalle deg en uteligger :!: Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kommer an på hvor du bor hen. I Fredrikstad er 200kr veldig mye. 200 kr er da ikke mer i Fredrikstad enn andre steder. Det er noen steder med svært velstående personer, og steder med folk som ikke har så god råd. Fredrikstad kan man egentlig kalle et ganske stort "slumsted" (med noen unntak), så derfor er det ikke så vanlig å gi for 200kr i driks, iforhold til steder rundt oslo. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Fredrikstad kan man egentlig kalle et ganske stort "slumsted" (med noen unntak), så derfor er det ikke så vanlig å gi for 200kr i driks, iforhold til steder rundt oslo. Sterkt uenig der, gitt. Har ikke inntrykk av at inntektsforskjellen er så vanvittig ulik her og i Oslo-områdene. Klart, kan hende det er små forskjeller, men jeg vil jaggu si det er nok av folk her som er troende til å slenge av gårde 200 kroner i driks på en restaurant. Forresten, kan heller ikke akkurat si jeg ser tegn på fattigdom på skolen jeg går på (Frederik II). Det kryr av sosser (samtidig som det selvsagt også er vanlige folk der). Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg fikk ti kroner i tips engang Lenke til kommentar
paroa Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Mens jeg husker det, vennen min har helt lik porsche.. Den er kun til å øvelsekjøre i (han kan bulke/kræsje uten at det gjør så mye..) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Den var bare verdt 30 000 ja huff, hun fikk en bil til bare 30 000 i tips Endret 22. august 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Herregud da, en bil til 30k er utrolig bra som tips! 30.000, det er faktisk ganske mange penger. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Herregud da, en bil til 30k er utrolig bra som tips! 30.000, det er faktisk ganske mange penger. regner med at du forsto at det var akkurat det jeg mente. synes bare JoachimR kom med en litt merkelig kommentar. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Herregud da, en bil til 30k er utrolig bra som tips! 30.000, det er faktisk ganske mange penger. regner med at du forsto at det var akkurat det jeg mente. synes bare JoachimR kom med en litt merkelig kommentar. Ja, posten min var myntet til de som "klager" på at den "bare" var verdt 20.000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå