Moskus Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei igjen, godtfolk! Nytt problem ang. dataset og tabeller. Jeg skal lage flere like tabeller, men vil at brukeren selv skal kunne bestemme hvor mange. Kort fortalt kan bruken virke slik: 1. Lage en ny tabell med navn spesifisert av bruker 2. Automatisk formatering av denne tabellen 3. Bruker fyller ut informasjon i denne tabellen 4. Gå til 1. hvis bruker ønsker det. Alle disse tabellen blir lagt til et dataset, og må kunne hentes opp fra "andre skjemaer" i tabellen (men burde gå greit hvis jeg bare får til å lage de fordømte tabellene). På forhånd takk for hjelpen! -Moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Dette fikk jeg til. Men et nytt spørsmål: kan jeg ha et Dataset i et annet Dataset? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Men et nytt spørsmål: kan jeg ha et Dataset i et annet Dataset? Tvilsomt. Kan du ikke flytte all data fra den første objektet og over til det andre? For øvrig, les litt på msdn. Du finner sikkert noe relevant der. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Hei igjen! Nytt problem: Jeg endte opp med å legge dataset'ene i en array. Hvordan henter jeg dem ut igjen? Jeg har prøvd dette: ds = aGroups(Group_intGroup) 'aGroups er array'en med dataset'ene. 'Group_intGroup er 0 og det ligger et dataset der som er navngitt "Group1" dt = ds.Tables("Combination") 'I datasettet ligger det en tabell som heter "Combinations". grdCombinations.DataSource = ds.Tables("Combination") 'Data skal presenteres i et datagrid Endret 18. august 2005 av moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Glem det... det er jeg som er idiot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå