Midnight_walker Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg har et problem! Jeg la meg i går med PC'n på... Da jeg våkna, hadde PC'n starta på nytt og med en beskjed om at det er lesefeil på disken og at jeg må trykke Ctrl-Alt-Del for å starte på nytt! Det gjorde jeg, men det kom bare på nytt! Nå har jeg et par spørsmål: 1. Hva har skjedd? 2. Hva skal jeg gjøre? 3. Hjelper det å ta recovery solution? Hilsen Simen Endret 18. august 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kanskje bootsectoren er skadet? (så den prøver å boote fra en annen partisjon, men den er ikke "bootbar"?) I windows XP: Sett inn xp-cden. Start opp pcen og velg "recovery console". Så skriv: fixboot c: (hvis c:\ er systempartisjonen din) og trykk enter. Start pcen på nytt (uten cd) og se om det går bedre. Hvis du ikke klarer å boote fra cden, så må du stille det inn i BIOS. Lykke til! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Har ikke xp cd'n! Har aldri hatt en xp cd! Har prøvd med recovery solution cd'n, men den finner ikke image-fila... Men takk for svar! Er det noen andre som veit noe, så er det bare å nevne! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Recovery Solution CDen kan være bootbar. En rekke produsenter leverer en rocovery CD som vil gjenskape C-drine slik den var den gang maskinen ble levert. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Recovery Solution CDen kan være bootbar. En rekke produsenter leverer en rocovery CD som vil gjenskape C-drine slik den var den gang maskinen ble levert. Obs! Dette kan føre til at alle filer blir slettet! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ikke hvis du leser det som står på skjermen. Får både 2 og 3 advarsler ... Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har du litt tolmodighet og en noen disketter for hånd så kan du prøve disse. Har ikke testa de selv, men tror de skal kunne kjøpe "fixboot <partisjon>" og "fixmbr" (hvis det trengs). Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Takk! Sier ifra om det hjelper!! Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Bra! Lykke til EDIT: Selv om jeg ikke helt skjønte hva du skulle prøve Endret 19. august 2005 av gunnard Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Det funka ikke! Jævli merkelig! Kan det ha vært et virus? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har du mulighet til å få testet disken for feil i en anne PC ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå