MoBiuS Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei.. har et spm ang exchange 2000 server og håper at noen kan gi meg litt hjelp.. Det jeg lurer på er om det er muligheter for å route inngående epost trafikk fra en mailserver til en annen viss mailserveren er nede??... Et konkret eksempel på dette er at bedriften jeg jobber i har en "[email protected]" som nye kunder sender førstegangs ordrer til daglig. Det som er tingen da er at viss emailserveren vår er nede for vedlikehold osv.. så kan bedriften tape en god del på nye kunder som ikke får sendt eposter til oss.. Mailserveren er ikke ofte nede, men en kan lett miste store ordrer viss en "ikke er på nett hele tiden". Takker på forhånd for alle innspill Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei.. har et spm ang exchange 2000 server og håper at noen kan gi meg litt hjelp.. Det jeg lurer på er om det er muligheter for å route inngående epost trafikk fra en mailserver til en annen viss mailserveren er nede??... Et konkret eksempel på dette er at bedriften jeg jobber i har en "[email protected]" som nye kunder sender førstegangs ordrer til daglig. Det som er tingen da er at viss emailserveren vår er nede for vedlikehold osv.. så kan bedriften tape en god del på nye kunder som ikke får sendt eposter til oss.. Mailserveren er ikke ofte nede, men en kan lett miste store ordrer viss en "ikke er på nett hele tiden". Takker på forhånd for alle innspill Dette gjør du ved å definere en mail server med lavere prioritet i DNS recordene for domenet. Det er mangen som tilbyr backup mail servere for domenet ditt om du har domenet hos dem, kan nevne domeneshop.no og oss (easyisp.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå