Ger Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Vennligst kom med forslag! Billigst mulig (helst ikke over 7000,-) bærbar som har følgende: 15” el. 15,4” skjerm WLan Høyttalere Mic. 512 MB ram, min333 MHz min. 60 GB HD DVD brenner Fullsize tastatur I/O: PC-card Minnekortleser USB 2,0 Firewire S-vhs utgang VGA Hodetlf/ Mic LAN Vet ikke hva slags prosessor, men den skal helst ikke støye infernalsk. (har ikke hatt bærbar før, men synes den gamle stasjonære bråker mye.) PC’n skal stort sett fungere som en desktop erstatter, så 3 kg går greit. Maskinen skal brukes til kontorarbeide, internett, skype, poker, overføring/ lagring av bilder og musikk…. Bruker også Adobe Illustrator fra tid til annen, men ikke noe voldsomt store filer. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Du begrenser dine muligheter ved å sette en så lav makspris, men les Hardware.no sine tester av rimelige bærbare den senere tid her: Tester av rimelige bærbare (se bort fra Komplett S260) Har problemer med å få åpnet linken selv, men det er nok problem her hos meg som gjør det Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 7000,- for en skrivebordserstatter er vel litt snaut, ja? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Det er vel et spørsmål om hvilken skrivebordsmaskin som skal erstattes. Jeg forstod dette som at han ville ha en bærbar maskin som stort sett skulle stå som en skrivebordsmaskin, altså flyttes lite. Ikke at den skulle yte som en skrivebordsmaskin. Det er jeg enig i at ikke lar seg gjøre med 7 000 kroner. Kan anbefale å se nærmere på Whitebox sin "OTTO" maskin, den er rimelig og man får mye for pengene. Til de tingene som maskinen skal brukes til mener jeg de fleste maskiner på markedet pr.idag vil gjøre en god jobb. -Chief- Lenke til kommentar
Ger Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Trodde kanskje jeg hadde funnet en nå, men denne mangler Firewire og tv-utg. Så synd. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Må du ha Firewire? Eller er det en sånn greit å ha I/O Jeg for min del har aldri brukt firewire på noen av mine maskiner, men har det på alle. Når det gjelder TV-utgang er også det mer eller mindre kjekt å ha etter min mening, men om du må ha det så finnes det nok en maskin med det der ute. -Chief- Lenke til kommentar
Ger Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Er det ikke firewire som gjelder ved overføring til mp3, eller går det med USB?? Jeg er grønn på det, men tenkte å kjøpe en harddiskbasert mp3 spiller.. Ellers, når det gjelder støy, er det noen regel om hva som støyer mest av celeron, sempron og Athlon? Jeg har lest gjennom testene som foreslått og så at Asus A3L (med celeron) skulle være ganske stille, mens Asus A6U fikk minus for viftestøy. Endret 18. august 2005 av Ger Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Trur du kan bruke både usb og firewire. Lenke til kommentar
Ger Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Ser ut som om disse to kan være aktuelle: Asus A6706UUH ....hvis jeg kjøper ekstra ram. Litt liten harddisk, men men.. HP ze2216EA Usikker på om denne har innebygd mic og kortleser. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå