cyc Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei. Skal bygge meg en mediabox som kan spille det meste som jeg skal ha i stuen. Og i den forbindelse trenger jeg litt hjelp. Noen som vet hvordan du får en "ekstern" knapp til å åpne cdrom skuffen? Må vel koble noe greier mot åpneknapp mekanismen? Noen som vet om en webshop / butikk som selger knapper? Og jeg trenger forlengere til alle kontaktene på hovedkortet, fordi det skal ikke stå bak i kassen jeg bygger i. Noen tips anyone? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 gå heller inni windows og åpne den opp der! Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hva om windows klikker og han må formatere også får han ikke satt inn windows cd? -- Det finnes ingen kontakt for å koble til exstern bryter, men hvis du skaffer deg en impulsbryter av noe slag skal det bare være å koble denne i paralell med brytern som allerede er der. www.elfa.se/no selger brytere. Impulsbryter er en bryter med automatisk retur. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis man skulle trenge å åpne cdrommen for å formatere så er det et sånt lite hull man kan stikke en binders inn i, da åpner den seg, får den opp helt uten strøm........ Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Demonter og få noen som KAN lodde til å lodde på ledninger til trykke knapp (eller bryter - vet ikke om du kan bruke det, tviler) der loddepunktene til den orginale knappen er. (Garanti er da blåst, men 99% sikkert at den blir akkurat som du vil, siste 1% er at du har ødelagt den) Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 eller om du kjøper en "slot-in" cd/dvd spiller, skjærer ut "slotten" i kassa som du skal bruke, og lager fronten i aluminium (e.l.) som gir litt etter, fester noe tape mellom fronten og cd/dvd ut knappen, slik at når du trykker på et spesielt sted på fronten kommer cd'n ut. ingen knapper-rent og pent. Jeg og min bror gjorde dette med en liten kubisk "x-box lookalike" htpc. Det seg jævlig kult ut. Ingen knapper, du bare trykker på fronten, og vips kommer cd'n ut (litt Bang&Olufsen preg.. :smile: ) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Får jo kjøpt sånn PC remote også da...kom på det nå, de kan styre mange forskjellige ting. Lenke til kommentar
dikk_dee Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 tar bare en vanlig "to pols" trykk knapp med retur og lodder den i paralell med den andre knappen. du ser det når du åpner den hva du skal gjøre.. har en sånn "mod" selv funker helt fint. e mulig å komme seg inn i cd-romen uten å rive over den "lappen" ihvertfall på asus Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har også en slik lodde-mod. 2 ledninger, og en bryter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå