Gå til innhold

CDROM eject-knapp

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bygge meg en mediabox som kan spille det meste som jeg skal ha i stuen.

Og i den forbindelse trenger jeg litt hjelp.

Noen som vet hvordan du får en "ekstern" knapp til å åpne cdrom skuffen? Må vel koble noe greier mot åpneknapp mekanismen?

Noen som vet om en webshop / butikk som selger knapper? Og jeg trenger forlengere til alle kontaktene på hovedkortet, fordi det skal ikke stå bak i kassen jeg bygger i.

Noen tips anyone?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hva om windows klikker og han må formatere også får han ikke satt inn windows cd?

--

Det finnes ingen kontakt for å koble til exstern bryter, men hvis du skaffer deg en impulsbryter av noe slag skal det bare være å koble denne i paralell med brytern som allerede er der.

www.elfa.se/no selger brytere.

Impulsbryter er en bryter med automatisk retur.

Lenke til kommentar

Demonter og få noen som KAN lodde til å lodde på ledninger til trykke knapp (eller bryter - vet ikke om du kan bruke det, tviler) der loddepunktene til den orginale knappen er. (Garanti er da blåst, men 99% sikkert at den blir akkurat som du vil, siste 1% er at du har ødelagt den)

Lenke til kommentar

eller om du kjøper en "slot-in" cd/dvd spiller,

skjærer ut "slotten" i kassa som du skal bruke, og lager fronten i aluminium (e.l.) som gir litt etter, fester noe tape mellom fronten og cd/dvd ut knappen, slik at når du trykker på et spesielt sted på fronten kommer cd'n ut.

ingen knapper-rent og pent.

Jeg og min bror gjorde dette med en liten kubisk "x-box lookalike" htpc. Det seg jævlig kult ut. Ingen knapper, du bare trykker på fronten, og vips kommer cd'n ut (litt Bang&Olufsen preg.. :smile: )

Lenke til kommentar

tar bare en vanlig "to pols" trykk knapp med retur og lodder den i paralell med den andre knappen. du ser det når du åpner den hva du skal gjøre.. har en sånn "mod" selv funker helt fint. e mulig å komme seg inn i cd-romen uten å rive over den "lappen" ihvertfall på asus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...