abene Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Apple må betale lisenspenger til Microsoft? Ifølge det amerikanske patentstyret er det Microsoft og ikke Apple som har et patent på teknologien bak iPod. Nå må Apple trolig betale lisenspenger til Microsoft for hver iPod som selges. For forbrukerne betyr dette at iPoden blir dyrere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Sist jeg leste om denne saken så var det snakk om rundt 10$ ekstra pr.iPod. Den er jo så dyr at en 10$ fra eller til har veldig liten påvirkning på prisen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hvorfor har M$ patent på dette da? Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Enkelt å greit fordi at MS tok patent på teknologien før Apple gjor det... Dette er noe alle selskaper ville gjort om de hadde muligheten til det. Når Apple var så utrolig treg med å søke patent fortjente de denne lille smellen. Lenke til kommentar
Blackie Lawless Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hallo Kult nok. Apple (ipod) eiere har vært bråkjekke siden den kom og forgudet ipod over alle hauger. Jeg mener fremdeles at Apple er sære når de lager slike produkter med de bindingene de i utg.pkt hadde. Nå har det jo hjulpet litt underveis, men men. Alternativene på markedet er både bedre og billigere. De har klart å skaffe seg et navn med ipod, men du betaler mye for navnet. Jeg unner ikke MS mer $$$$, det er vi som forbrukere som får regningen uansett. De som kjøper ipod betaler sikkert gladelig (uvitende d***er) 20% mer for et navn, og driter sikkert i prisøkningen likevel. mvh BLC Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg unner ikke MS mer $$$$, det er vi som forbrukere som får regningen uansett. De som kjøper ipod betaler sikkert gladelig (uvitende d***er) 20% mer for et navn, og driter sikkert i prisøkningen likevel. 8 dollar, langt fra 20%. Det du driver med er poengløs Microsoft-nedrakking. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Dude... Greit at du ikke liker iPod, men å være mot iPod og alle som eier iPod på prinsipp er vel litt... spesielt? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hehe, virkelig komisk :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå