Joffa Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Kjøpte meg nytt hovedkort Epox 4g4a, og fikk beskjed at creative lydkort kunne værer vansklig ?? (amatør tenkte jeg) Måtte inn i Bios og fixe noe fikk jeg beskjed om. Og sant var det, for jeg får ikke mitt cretative live5.1 til og fungerer. Kortet blir funnet og alle drivere blir lagt inn, så kommer det opp fail! Can not install..... Noen som vet hvordan dette kan ordnes???? Lenke til kommentar
Aramis Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 19:53, Joffa skrev:Kjøpte meg nytt hovedkort Epox 4g4a, og fikk beskjed at creative lydkort kunne værer vansklig ?? (amatør tenkte jeg) Måtte inn i Bios og fixe noe fikk jeg beskjed om. Og sant var det, for jeg får ikke mitt cretative live5.1 til og fungerer. Kortet blir funnet og alle drivere blir lagt inn, så kommer det opp fail! Can not install.....Noen som vet hvordan dette kan ordnes???? Har hørt noe om at disse Live kortene kan kreve en spesiell installasjonsprosedyre. Men det var i forbindelse med systemer med 100 Mhz systembuss og noen P3 600 CPU`er så vidt jeg husker. Der la operativsystemet inn drivere som hindret Creatives egne drivere fra å installeres senere. Løsningen der var å gå inn i "Egenskaper", slette de driverene som operativsystemets "PNP" hadde lagt inn, og så "Oppdater" med Creative CD driverene derfra. Har to stykker selv, i forskjellige maskiner med 133 Mhz systembuss, og har ikke hatt problemer. (CUV 4xE hovedkort fra ASUS) Epox hovedkort har jeg negativ erfaring med fra tidligere, men det kan jo være et gammelt problem. Kanskje du kunne vurdere å kikke litt på den løsningen jeg nevnte? Husker bare at jeg har lest om den, men har aldri vært nødt til å prøve selv. Jeg går ut fra at du ikke har onboard lydkort på hovedkortet. Lykke til. Aramis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå