Gå til innhold

amatør trenger hjelp og råd til egen poll

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er ikke så utrolig dreven. Men skulle likt å hatt en poll på nettsiden min. Nå har jeg en "tredjeparts" poll. Problemet her er at hosten er ustabil. Å det gjør pollen på siden min utilgjengelig en god del.

Kan jeg klare å styre min egen poll?

Nå limer jeg inn HTML script rett inn på siden jeg har pollen. Har 4 poller på samme side. Å det ville jeg helst likt å fortsette med.

Mvh

Laszlo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

njai vil ikke si det, den jeg har brukt så har jeg lastet ned et ferdig php-script (har ikke kunnskap nok til å lage et selv) som jeg bare inkluderer på siden.

med administrasjon over alternativer og hele pakka, og alt kjøres på egen server.

men hvis du mener at alt du ikke har laget selv fra bunnen er tredjeparts, så har du vel muligens rett..

Lenke til kommentar

Nei jeg syns det du skriver er meget bedre. For med den jeg har er jeg avhengig av en annen server. Den som hoster poll tjenesten.

Jeg var bare ikke klar over at du lagret hele poll "opplegget" på din maskin. Derfor jeg antydet "tredjepart" også nå.

Men det du bruker er lett å sette seg inni? Jeg er ikke helt grønn, hehe. Å liker utfordringer. Men et skritt om gangen.

Å da kan du ha flere poller på samme side?

Jeg har en php side. Denne pollen, kan den inkluderes i en vanlig htm side? Eller må den lagres som php, slik at rammen rundt også må lastes inn på ny når en går inn på pollen? For jeg har ikke pollen på forsiden.

Mye mas her, men vil lære :)

Lenke til kommentar

Den jeg bruker er en veldig enkel poll hvor du, før du legger den ut, bestemmer utseende på den via css.

kan du enkel html, så er det ikke noe problem å bestemme utseendet selv (til en hvis grad) størrelse farger etc.

du kan ha så mange poll'er du vil ha på siden din, da hver poll det bli linket til, kommer i et lite popup vindu, med avstemming (3 alternativer), visning av resultater, og administrasjon.

og hver poll legges i hver sin folder på serveren, slik at resultater og administrasjon skrives til rett folder.

siden pollen kommer som en popup, (sa feil i sted ang inkludering) kan den i utg pkt ikke inkluderes, men skulle ikke forundre meg om det skulle gå helt fint med litt modifikasjon av scriptet. men det har ikke jeg giddet da jeg synes popup var en grei løsning.

G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...