ZubZerO Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har en Paradigm PS1200 subwoofer, og det ser ut til at basselementet har gått i stykker.. :sad: Er det noen som har noen anbefalinger til et nytt element som passer bra inn i denne kassa? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg vet ikke hvilke parametre det elementet har, men du kan alltids høre med forhandleren hva de anbefaler. Det viktigste er vel at elementet du erstatter det gamle med, ikke overbelaster forsterkeren i subben. Eltek kan også sikkert være behjelpelige. De har en god del fete elementer. http://www.dynabel.no Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 ville dratt innom forhandler (hifi klubben) og spurt der, kanskje du kan få et likt element.. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Gått i stykker? Vennligst forklar. Er elementet sparket eii, vrenger det ved høye lydnivåer eller er det noe annet? Hvis det vrenger, kan du prøve å snu elementet opp ned(180°). La det deretter stå en tid(et par dager) og se om det hjelper. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 01:08, C. Alshus skrev:Gått i stykker? Vennligst forklar. Er elementet sparket eii, vrenger det ved høye lydnivåer eller er det noe annet?Hvis det vrenger, kan du prøve å snu elementet opp ned(180°). La det deretter stå en tid(et par dager) og se om det hjelper. Heh, selve elementet har vel ikke akkurat gått i stykker, men det kommer en rar skrape-lyd i fra det, jeg åpnet kassa her i går, og fant ut at det var de 2 ledningene som går inn i selve elementetmagneten som tar innpå membranen og lager den skrape-lyden. Jeg har prøvd å bøyd ledningene til sides slik at de ikke tar innpå noe, og da blir lyden bedre, men bare delevis, den "skrape-lyden" er der fortsatt, så nå vurderer jeg å kjøpe nytt element. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Prøv først å snu elementet opp ned. Det kan hende at elementet har seget litt ned slik at spolen(den som lager lyd) kommer bortpå magneten. Hvis du prøver å snu elementet kan det hende at det blir bra igjen. Bare et lite tips fra den allvitende. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå