cyc Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei. Skal bygge meg en mediabox som kan spille det meste som jeg skal ha i stuen. Og i den forbindelse trenger jeg litt hjelp. Noen som vet hvordan du får en "ekstern" knapp til å åpne cdrom skuffen? Må vel koble noe greier mot åpneknapp mekanismen? Noen som vet om en webshop / butikk som selger knapper? Og jeg trenger forlengere til alle kontaktene på hovedkortet, fordi det skal ikke stå bak i kassen jeg bygger i. Noen tips anyone? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Noen som vet hvordan du får en "ekstern" knapp til å åpne cdrom skuffen? Må vel koble noe greier mot åpneknapp mekanismen? Du kan jo sjekke muligheten for å lodde av den knappen som er inni cd-rom'en, og sette på en liten ledning istedenfor. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Kanskje (helt sikkert) en dårlig løsning siden jeg ikke vet hvordan du skal bygge dette opp med skjerm, mus osv, men den koster verken tid eller penger. Om du legger en snarvei til cdrom'en på skrivebordet, kan du velge "løs ut" ved å trykke på snarveien med venstre mustast. Rune. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Du kan lodde fast to ledninger over den orginale bryteren. Disse to ledningene går så videre til en ny (prellfri) bryter, slike brytere finner du mange steder... radioer, kalkulatorer osv.. det er en slags ledende gummi som går ned på en kobberbane og kortslutter. Bryteren skal altså kortslutte når cd-rom skuff skal ut. En vanlig mekanisk vippebryter korslutter f.eks ikke to koplingspunkt samtidig, men bryterarmen "hopper" litt fram og tilbake før den endelig kortslutter. Dette liker ikke digitalteknikk noe godt, den tror da at du har trykket på bryteren din 300 ganger iløpet av 0.001 sekund....hehe Slike brytere kan modifiseres med noen enkle komponenter for å gjøres prellfri. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 du bør vel og sjekke muligheten for software basert knapp. hvis du ikke vil ødelegge musa kan du kanskje få venstre knapp 4 til å åpne skuffen, eller du kan koble en bryter (classic style) med to stygge ledninger fra et skytefelt (sprengning) til parallellporten? -ødelegger ikke garanti på verken HK, mus eller CD-rom :wink: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 du kan jøre som hondaen sa, og så lage d til me en lysbrytar på bore atme pcen d hadde vert litt tøfft... heh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå