LaStrada Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hei! Pcen min begynner å bli litt rar.. Her om dagen trykka jeg på av-knappen før jeg la meg og bare gikk fra pcen. Men når jeg kom til pcen dagen etter, sto den klar til å logge inn. Dette virka rart, men jeg trykka ctrl + alt + del og valgte shut down. Men til min store forskrekkelse restarta den! Sånn er den hver gang jeg skrur den av, om det er med av-knappen (den skrur seg av vanlig da ja) og om jeg går via start-menyen eller lignende. Hver gang dette skjer, får jeg en feilmelding hvor det står noe om at windows klikka, bla bla bla, og så kommer det sånn om jeg vil sende det inn eller ikke. Om jeg velger restart fra start-menyen, så får jeg ikke denne feilmeldingen. Har gått gjennom med norton, nod32, ad-aware og spybot search & destroy uten hell. Noen som vet hvorfor dette skjer? virker ganske rart.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 *bump* tralalala... *vente på et fint svar* Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 dette problemet hadde jeg med min forrige pc. Jeg klarte aldri å fikse det, selv ikke etter 3 formateringer. Jeg vet ikke hva som er galt, det er en feil som skjer under avslutningen, og det jeg gjorde var rote inni msconfig så vidt jeg husker, for å slå av feilsøking ved avsluttning. Da fikk jeg bluescreen hver gang jeg skull slå den av, så fra bluescreen måtte jeg avknappen på selve maskinen. Den første feilen jeg la merke til var at pcen min ikke kunne gå i hvilemodus/søvn/strømsparing. Kan du det? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Sjekka at koblingene er riktige? Reset SW og Power SW ellernoe sånt, kanskje power kabelen er litt løs ellno Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Som jeg skrev, så gjelder dette uansett hvordan jeg skrur av pcen. Startmenyen -> shut down eller om jeg trykker på av knappen. Om jeg trykker på restartknappen så restarter den med en gang, altså "feil" restarting. Når jeg tenker meg om, kan jeg alltids prøve med knoppix (orker ikke å installere noe nytt om det ikke er no OS-feil) Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 dette problemet hadde jeg med min forrige pc. Jeg klarte aldri å fikse det, selv ikke etter 3 formateringer. Jeg vet ikke hva som er galt, det er en feil som skjer under avslutningen, og det jeg gjorde var rote inni msconfig så vidt jeg husker, for å slå av feilsøking ved avsluttning. Da fikk jeg bluescreen hver gang jeg skull slå den av, så fra bluescreen måtte jeg avknappen på selve maskinen. Den første feilen jeg la merke til var at pcen min ikke kunne gå i hvilemodus/søvn/strømsparing. Kan du det? Så ikke dette svaret i stad. Kan gå i ventemodus, men ved dvalemodus restarter den.. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 gå inn å sla av feilsøking ved avsluttning Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hvis maskinen ikke har APM eller ACPI eller hva det nå het vil dette skje. Det kan for eksempel være en AT eller tidlig ATX-maskin. Deaktiver APM i strømstyringen i Windows, så får du den vanlige "Nå kan du slå av maskinen"-meldingen, og kan slå av manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå