Gå til innhold

Vannkjølt PSU finnes det flere på markedet ?

Anbefalte innlegg

Heisann lurte litt på vannkjølt PSU.

Så i en tidligere tråd at microplex har hatt vannkjølt PSU før, men ikke nå lenger ?

Har ikke akkurat sett noe heftig utvalg i vannlkjølte PSU'er i nettbutikker.

Mener å ha kun sett 2 typer vannkjølte PSU en til aquacomputer og

Alphacool Net Watercooled Power Supply Unit 480Wat - strømforsyning - 480 watt:

Det var visst noen som snakka om galvanisk skille problemer med vannkjølte psu'er ?

Finnes det andre vannkjølte psu'er på markedet ?

For de som er nysgjerrig på vannkjølt psu hos aquacomputer så finnes denne her www.aquacomputer.com, klikk inn på shop->netzteile.

Noen som har noen råd/tips rundt dette og evt klarer å grave frem flere vannkjølte psu'er ?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel egentlig hvorfor man vil ha en vannkjølt PSU..?

Viften(e) i PSUen er jo veldig viktige for luftgjennomstrømningen, så med vannkjølt PSU må man gjerne ha ekstra vifter og da forsvinner jo litt av vitsen...

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har vannkjøling på alt annet enn strømforsyninga, hvorfor trenger du strømforsyningsviftene da?

Greit, noe varme i kabben blir det uansett, men det er jo da bedre å kjøle strømforsyninga med vann, fremfor å dra allerede varm kabinettluft gjennom den.

EDIT: dessuten enda lettere å lage et helt lydløst oppsett.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Er lei av støy og har hatt vannkjøling av cpu + chipsett før men støyen var der fremdeles. Hadde et waterchill kjølesystem før og dette tok jeg vekk når pumpa tok kvelden. Før jeg skal handle nytt kjøleanlegg så vil jeg samle info om

vannpumper, kjøleribbe, hard disk kjøler gpu +++

Kommer til å koste endel, men verdt det når er kan få støyfri pc, tilnærmet da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...