Gå til innhold

Noen her som kjenner narkomene?


Atomet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
First of all; det bladet er rent dritt. Mamma kjøpte det fordi hun var blitt "ranet" av en tigger uken før det kom på markedet. Det står ingenting spennende i det, og på baksiden er det bilde av en tigger som sier "jeg er like mye verdt som deg". Yeah right.

 

Fordi de ikke har råd til silkebadekåpe og moteklær så er de mindre verdt enn deg?

Samfunnet regner med at person produserer for ca 12 mill i løpet av et liv. (litt usikker på tall her). Men det er det de bidrar med i felleskassa.

 

En narkoman bruker derimot tilsvarende og jeg tror at det er null sjanse for at disse bidrar med noe som helst i statskassa.

 

Ikke nok med det men disse bidrar med kriminaliteten som du og jeg må forsikre oss mot. De påfører med andre ord oss vanlige ekstra utgifter (som om staten ikke tok nok).

 

Det morsomme er at i de områder der de ferdes blir det lokale næringslivet ødelagt. Nedre del av Karl Johan er så og si blitt tomt for butikker.

 

Joda, de har en viss verdi for familie og venner. Men jeg stoler heller på at JoachimR og hans familie kan passe mitt mest verdifulle, fremfor å en pusher/junkie på gata få den tiltroen.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Så det er et menneskes produktive evne som avgjør deres egenverdi som menneske? Hvor på denne høyst kapitalistiske stigen vil du f.eks. plassere mennesker med Downs syndrom? Hvor vil du plassere røykere, som uomtvistelig koster samfunnet mangfoldige milliarder i året? Hvor vil du plassere deg selv?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...