user156890 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Folkens trenger HJELP!!! Fikk kabinettet til den nye pcen min idag, og fikk endelig satt den sammen bestående av: Lian Li PC6277B DFI Lanparty NF4 SLI-DR OCZ 2x512MB Dual Channel Gold VX PC-4000 IDE 250WD SATA 250WD 74 RAPTOR AMD 3200@2,2GHz GeForce 7800 GTX Hiper 580W MSI DVD-RW CD-RW brenner Har skrud det hele sammen men når jeg skal installere windows på raptor disken så kommer jeg til den første menyen "Enter=install windows, f6=raid osv..." men når jeg trykker enter for install windows så får jeg BLÅSKJERM!!! Har prøvd å installere windows på alle 3 diskene pluss noen fra en kompis av meg men det skjer det samme på alle Jeg har ikke prøvd å oppdatere bios! Jeg har snudd hue inn å ut! Aner ikke hva som er feilen! Alle forslag vil bli utprøvd! trenger virkelig hjep her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har du drivere til S-ATA? Har du overklokket? Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Nei stusset på det med driverne til SATA. Men har uansett prøvd å installere på en 20 gigs IDE HD og det skjer det samme. Har også prøvd å lastet windows på en HD med windows lagt inn... windows XP laste logoen kommer men når den er ferdig så BAM BLÅSKJERM!!!! Nei har IKKE overklokket! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hva står på den blåskjermen ? Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du må finne diskene i BIOS, og velge boot sekvens (1:CD- 2:HD først) Dessuten må du sørge for at S-ATA borblir aktiv, ikke bare P-ATA. Når BIOS finner S-ATA setter du den til boot. Husk at Raid bare er for disk array. Bruk Del eller F2 etter piip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå