Heineoen Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Hei! En venn av meg trenger en anbefaling av ny bil mp3 spiller til under 3000kr. Men det må ikke være Pioneer siden jeg har det. Helst Clarion eller Alpine. Må ha mosfet! Endret 17. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 hvorfor i alle dager skal han ikke ha pioneer fordi du har det? rimelig teit grunnlag i såfall.. Anbefaler Pioneer DEH-P6700MP Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Gudbedre. Må si meg enig med Techpont her. Head-check needed! Og må ha mosfet? Skal han ikke ha ekstern forsterker er det vel P80MP som er å anbefale, men denne koster dog mer enn 3 laken. Utover det er nok DEH-P6700MP å anbefale som Techpoint sier. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 hvorfor i alle dager skal han ikke ha pioneer fordi du har det? rimelig teit grunnlag i såfall.. Anbefaler Pioneer DEH-P6700MP japp den spillern er og anbefale...satta inn samme spiller i bimmern i går og d låter så pent og ordentlig at j nesten fikk sjokk på hvor stor forskjell d var fra den billigere pinoneer spillern som satt der fra før Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Siden jeg har Pioneer DEH-P7700MP, (som foresten er knall ) så ville han ikke ha noe synbart dårligere enn meg. Har ikke Alpine noe da`? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har sjølv ein Pioneer til rundt 2000, kjempespelar, kan anbefale Pinoeer. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Så på grunn av ett eller annet kompleks vil han heller senke kvaliteten? Jaja, hehe CDA-9847R er en kurant spiller... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 2-volt front, rear, and subwoofer preamp outputs Er dette så bra da? Og har den Mosfet? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Les mer om den her Om Mosfet er spesifisert eller ikke er ikke noe å henge seg opp i. Forsterkern yter ikke mer om det er et klistermerke på den, det er nok somregel MOSFET som brukes i dagens spillere og denne har også det. 2 utganger + subutgang for under 3 lapper nytt? Joda, absolutt godkjent det. Og 2V utganger må han leve med i den prisklassen uansett. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Hvor mange volt har de Pioneer spilerene da? Mosfet leverer vell mere strøm til høytalere og forsterkere for å få kraftigere lyd. 45x4w Endret 19. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har hørt mye bra om JVC KD-G311. Noen som har hørt noe om den? Bare se på produktanmeldelsen på bunn, dette virker som en bra spiller! (og du sparer penger, den koster bare 1290 kr!) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) MOSFET transistorer er som sagt brukt i de fleste spillere i dag, inkludert Alpinespillerne. Peakverdien før klipping - som er oppgitt hos andre merker - er 4x50W så det at den er oppgitt til 4x45W spiller ingen trille. Skal en se på det overvurderte Watt - tallet bør en se på RMS verdien som i dette tilfellet er 18W RMS. Pioneerspillern din og 6700MP har 4x27W RMS v/14.4V. Drivverk mm forbruker også noe strøm, la oss si 4A. Om sikringen er på 15A sitter en da igjen med 11A tilgjengelig for forsterkern. Om en da regner forsterkern for å være 60% effektiv får en 14,4*11*0,6=23,76, altså drøye 4x23W. Og det om dynamoen lader 14.4, noe ikke alle gjør. Er sikringen på 10 A blir svaret for tilsvarende regnstykke ca 4x12W. En ser jo enkelt at det å se seg blind på tall og verdier som egntlig ikke har relevans, som max antall watt, er bare tull. Uansett vil jeg anslå at Alpinespillern er den beste han kan få tak i om han ikke skal ha Pioneer. Spesifikasjonene er slettes ikke ille for noe som koster såpass lite. Skal han få tak i/har han iPod er den også klargjort for styring av denne fra spillern. En billig ekstern forsterker er uansett å anbefale da en det ikke finnes en intern forsterker som klarer å levere godlyd. Ser han for seg å få tak i det med tid og stunder er det alltid kjekt med flere dedikerte utganger på spilleren. Endret 22. august 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå