tbend Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hei. Som du ser i topic feiler Prime etter 3min, men kan kjøre alt annet som tar 100% av cpu uten problemer. Slik var det på 4Ghz også, nå kjører jeg 4,050 for å teste litt.. samme skjer her. Er maskina ustabil eller er det Prime som føkker? Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Tja, kan vel kanskje ha med minnet å gjøre? Hvis du kjører torture-testen så blir vel alt tilgjengelig minne brukt, noe som ikke er tilfelle med de fleste andre prosesser som opptar 100% av cpu-kraften.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hvilken test er du kjører? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Noen tester kan oppføre seg anneledes enn andre når det gjelder bench og ytelsetest. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Kjører den testen i mitten: In Place Large FFTs tror jeg den heter! Kjørt Cpustability Test 6.0 Build154 i 1time og 15min nå, Cpu virker helt okey, programmet støtter HT! Fatter ikke hvorfor Prime skal være så vanskelig! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Prøv den small-testen på prime.. Husker ikke hlet hva den heter.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Men alle tester skal jo være stabile..... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Men alle tester skal jo være stabile..... Jo, men hvis den feiler er det helt sikkert at det er cpu synes jeg å ha hørt! Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Bare et lite tips: Prøv å kjør maskinen litt med MemTest86 også. Holder fortsatt en liten knapp på at det kan være minnet som skaper trøbbel.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Bare et lite tips: Prøv å kjør maskinen litt med MemTest86 også. Holder fortsatt en liten knapp på at det kan være minnet som skaper trøbbel.. Takker for innlegg gutter Tror ikke det er minnet, kjører nå 1:1 270Mhz 2,5-4-4-8 på disse Corsair Xms4400cl25 brikkene, så har faktisk 5Mhz å gå på før det kan være de! Skal prøve memtest om ikke dette vil virke... Har kjørt Cpu på 100% load i 4 timer, lar det stå til i morgen før jeg orger videre. Kjører Prime på Cpu_0 og Stability test på Cpu_1 og ser ut til at prime vil holde seg dær: ( nå tester jeg den øverste testen i prime! ) Rart, men Maskina er hvertfall 100% stabil, uansett hvilket program jeg kjører i gang med! Tester nå: 4050Mhz! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har brukt Prime95 til å teste de siste åra, og som andre på nettet kan si, så er Prime95 stabilt noe helt annet enn å spille og kjøre programmer med 100% load. Prime95 tester om prosessoren din regner riktig, men chipset og RAM blir stresset masse også hvis du velger riktig modul. Får du error i Prime95 så er noe galt, selv om det skjer etter 12 timer! Det kan være : - At din CPU rett og slett ikke takler den hastighten den kjører på (overklokket) - at prosessoren får for lite volt - RAM brikkene dine kjører på for høy hastighet og/eller timings - Chipsettet ikke takler så høy FSB eller trenger litt mer volt - Din strømforsyning leverer ikke stabil nok strøm Jeg klarte 24 timer Dual Prime95 med min X2 4400+ @ 2.55 GHz. Så henger PC'n min seg, så er det ikke prosessoren! tbend prøv å sette ned hastighten til 3800 Mhz og test Prime95 der. Klarer du fler timer uten error der, så betyr det nok at den ikke takler 4 Ghz stabilt. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Takker Betroz! Går ikke under 4Ghz, alt annet kan virke litt tregt! På 4Ghz klarer den seg fint etter jeg har Dropmodda, lurer om det er NB som får for lite kjøling! Har ei lita vifte på den men ribba er jo UFATTELI varm under load! Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 lurer om det er NB som får for lite kjøling! Har ei lita vifte på den men ribba er jo UFATTELI varm under load! Er ikke system tempen, tempen på nb? Selv kjører jeg en ic7-max3 ribbe der... støyer jo ikke noe nevneverdig.. [OT] Dog er jeg ikke helt fornøyd med at jeg måtte gi opp abit kortet mitt.. asus p4c800-e dlx er ikke like bra... fikk jo bootet og kjørt super pi på 4400, men nå er det sørgelige greier.. 4.2 på en god dag.. hadde droop modden mye å si for deg? [/OT] Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Dropmoden hadde ingenting å si før stabiliteten i prime, kom meg kanskje 50mhz lenger, stabilt. men så fikk jeg også se 4,3Ghz, smule ustabilt ja! Men Vcore er Kingkong stbil, så trenger bare en prescott som liker strøm nå!.... Min liker seg best på 1,52 under load på 4,010Ghz :!: Hvilken cpu har du? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Dropmoden hadde ingenting å si før stabiliteten i prime, kom meg kanskje 50mhz lenger, stabilt. men så fikk jeg også se 4,3Ghz, smule ustabilt ja! Men Vcore er Kingkong stbil, så trenger bare en prescott som liker strøm nå!.... Min liker seg best på 1,52 under load på 4,010Ghz :!: Hvilken cpu har du? Kjører en 3.2E E0 stepping... Ikke tweaket så mye siden jeg fikk asus kortet, men det kommer vel. Klarte 31s 1M pi med den på ic7max3 kortet mitt...(4.4ghz)klarte å herpe kortet... da jeg rmaâ det fikk jeg heller ett asus kort... Eneste fordelen jeg ser er at jeg kan kjøpe 479 adapter og plukke ut cpun fra laptopen.. Har heller ikke noe VTT problem... Men det virker som strøm tilførselen til cpu er dårligere. enn på abit kortet.. mye færre mosfets og mindre kondensatorer... ved høy v-core får jeg reboot når windows skal boote... eller maskina sår seg bare rett av (ikke reboot).. Tror jeg får prøve å droop modde... karnsje også en liten caps modd... Trenger vel forøvrig mer og ny ram for å henge med på 1:1 maxer litt over 250. psu henger vel ikke helt med heller... chieftek 360w 3.2 prescott @ 4 trekker vel rundt 150w sammen med ett gf6800 ultra og resten av systemet så trekker det vel mer enn 360w Snuser på et par TwinMOS Speed Premium 512 MB og en 580w Targan 2force TG580-U22 men men... må vel finne no penger først... Forslag til forbedringer?? Edit: Vops.... da var det sendt en liten ordre på psu og ram.. Endret 22. august 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå