Snipper_nr1 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hei, har laget en side der jeg samler en del it nyheter. Jeg lurer på hvordan siden er design messig? Det vil komme noe mer i venstre margen. --> = http://www.itstoff.no Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 En side skal alltid vere i forandring, dermed skal du aldri ha "under konstruksjon" på siden heller for å bruke et godt norsk ord: det er en vederstyggelighet Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Wellety wellety wellety.. Om du skal kunne få noen brukere, må du nok enten leie inn en webdesigner eller øve veldig mye. Synd å si det, men det røpes ganske fort at du ikke har peiling på verken webdesign eller koding. Lenke til kommentar
gather Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 det første som slo meg når jeg så på siden var frontpage, men som mikka sier så burde du få et bedre design på siden. Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Dommen var hard og grusom! Er for min egen del at jeg lager denne siden, har ingen planer om å masse spamme for dene siden, og det er min første side jeg har brukt mer en en halvtimes tid på. Hadde web prog. i et fag i et semester, der vi kun hadde en forelesning per evne, dvs en på html, så en på xml, en på servlet osv, så lærte ikke noe som helst ordentlig. Men hva var så grusomt, fargene? oppsettet? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) - Den bruker standardfonten Times New Roman. Dette er ikke nødvendigvis et stort minus, men på denne siden var det det. Den passer ikke inn i det hele tatt, iallfall ikke den formen som er der nå. - Logo/header: Skriker etter antialiasing. Her er det nesten umulig å se hva som står, særlig i slagordet. "Umulig" betyr i denne sammenhengen "vanskeligere enn det burde være". - Siden henger ikke sammen. Headeren har ingen felles linjer med resten av siden. - Siden kan i det hele tatt ikke sies å ha noe spesielt design. Den har absolutt funksionalitet Edit: I det store og det hele er det vanskelig å peke på alle punktene. Dels fordi de henger sammen. Det vil alltid være "feil" med en webside. Feilen med denne er kort sagt at den ser ut som den er fra midten av 90-tallet og laget med FrontPage Express. Vil også si at å lage en webside som det skal være noe særlig vits i å kritisere på et litt høyere nivå, bruker man lenger tid enn noen timer på. I beste fall dager, normalt uker. Endret 17. august 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 - Den bruker standardfonten Times New Roman. Dette er ikke nødvendigvis et stort minus, men på denne siden var det det. Den passer ikke inn i det hele tatt, iallfall ikke den formen som er der nå. - Logo/header: Skriker etter antialiasing. Her er det nesten umulig å se hva som står, særlig i slagordet. "Umulig" betyr i denne sammenhengen "vanskeligere enn det burde være". - Siden henger ikke sammen. Headeren har ingen felles linjer med resten av siden. - Siden kan i det hele tatt ikke sies å ha noe spesielt design. Den har absolutt funksionalitet Edit: I det store og det hele er det vanskelig å peke på alle punktene. Dels fordi de henger sammen. Det vil alltid være "feil" med en webside. Feilen med denne er kort sagt at den ser ut som den er fra midten av 90-tallet og laget med FrontPage Express. Vil også si at å lage en webside som det skal være noe særlig vits i å kritisere på et litt høyere nivå, bruker man lenger tid enn noen timer på. I beste fall dager, normalt uker. Takk for svar! Skal fikse mer på den. PS! Har kodet selv, ikke brukt frontpage! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Frontpage er bare en måte å si at den ser ut som den er laget med ambisjoner større enn kunskaper. Lenke til kommentar
gather Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Frontpage er bare en måte å si at den ser ut som den er laget med ambisjoner større enn kunskaper. just precis, men ikke så ille da hadde trossalt ikke javaknappene eller frontpage menyen evt. flashknappene i DW! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 huff. lær deg mer om HTML og CSS. Lenke til kommentar
Catty Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg synes at det var forvirrende med de to kolonnene med to forskjellige bakgrunnsfarger. Et bilde (thumbnail) her og der hadde også gjort seg. Det hadde vært mer oversiktig om hver nyhet hadde hatt en egen linje der overskriften var litt større enn teksten under og gjerne en horisontal linje for å skille dem (og evt. et lite bilde eller en illustrasjon). Jeg fikk ikke oversikt når jeg besøkte siden. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Gidder ikke lese alle inleggene, for er sikkert bare slakt. Men sa faktisk AU når jeg så den Spørr du meg er det der bare en stygg rss leser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå