Gå til innhold

Mustek GSmart Mini 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Mustek Gsmart Mini 2 kameraet selv en liten stund nå. Er sånn passe fornøyd.... med hvert tiende bilde. Siden det må holdes i ro x ti er det alltid like spennende å komme hjem for å se hvilke bilder som har blitt bra. Siden jeg dessverre ikke er har den stødigste handa i verden er det et kjangse spill å dra dette med seg. Kameraet har jo ikke noen lcd skjerm som viser deg bilde etterpå, slik at du kan få en liten indikasjon på hvordan bilde ser ut, Ergo er dette blitt rene tombolaen for meg. Ikke det at jeg forventer skjerm på et kamera til langt under tusenlappen.

Jeg har også bilder som er opp mot de som vises her på forumet, men det er få. De fleste er middelmådige og mange totalt ubrukelige. Var i en elv her for en liten stund siden og skulle ta bilder av fangsten. Måtte jo ta et par bilder av laksen jeg fikk, men det kunne jeg spart meg. Etter å ha kjempa med laksen en stund var jeg litt gåen i armene da jeg fikk den på land. Bildene jeg tok etterpå kunne jeg spart meg, de var totalt ubrukelige. Heldigvis hadde kompisen min med seg et "vanlig" kamera, så jeg fikk da foreviga fangsten.

Men for all del, de som er vant til å ta bilder og er mer stødig på handa en meg får sikkert mye bedre resultater en det jeg oppnår.

Mini 2'en min går rett i skuffa og der blir det liggende.

Rune.

Lenke til kommentar

Jeg er KJEMPE fornøyd med mitt Mustek gSmart Mini 2...

Det er sant som de sier at du må holde det i ro, men det kommer fort med bittelitt trening, og du lærer det også for lengder og lysforhold til å få de beste bildene... En ting til som er litt køddi, er at det er lett å få avkuttede hoder og slikt, men jeg er blitt mye bedre til å beregne det nå, og regner med at det kommer seg ytligere.... Absolut værdt sin pris!!!

Lenke til kommentar

<"Rimelig" bra bilder? Hva betyr det? Annethvert bilde er bra?">

Å fotografere må læres, som f.eks. det å kjøre bil. Det øyet ser, og det kamera ser - er to vidt forskjellige ting.

Derfor kan "annethvert bilde" bli bra, hvis du er heldig. Hvis man f.eks. tar 50 bilder, så er man heldig hvis fem av bildene blir meget bra.

Capish?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...