Gå til innhold

Forskjell på AMD Socket A og socket 939.

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har merket at for å få 2,2 Ghz på socket A må man kjøpe AMD Athlon XP 3200+, MEN på socket 939 må man kjøpe AMD Athlon 64 3500+. Hva kommer det av? :hmm:

Annen arkitektur, kjerne, socket..Er ikke mhz som gjelder på AMD, det er ratingen (f.eks 3200+ 3500+ osv.).

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

For det første så er det to helt forskjellige prosessorer, og for det andre så har ikke sokkelen noe å si direkte på ytelsen, untatt det at det ikke produsesres flere NYE Socket A prosessorer, nboe som fører til at alle nye modeller og ny teknologi blir benyttet i Socket 939 eller den kommende AMD Socket M2.

Lenke til kommentar
Ok. bør jeg da velge 3500+?

Det er ikke tvil om at det er en veldig god prosessor. Selv med en 3200+ vil du få sterkere ytelse enn med en XP3200+ selv om de har samme pr-rating.

Men som andre har sagt, så må du også gå til anskaffelse av et kompatibelt hovedkort (S939/S754) dersom du skal ha en A64-prosessor.

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Pr ratingen er forvirrende når man sammenligner xp3200+ med a64 sine 3200+. Alle gir vidt forskjellige ytelser.

Og når det sies at Pr. rating er i forhold til en thunderbird så blir det ennå mer forvirrende at to 3200+ yter vidt forskjellig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at Pr ratingen er forvirrende når man sammenligner xp3200+ med a64 sine 3200+. Alle gir vidt forskjellige ytelser.

Og når det sies at Pr. rating er i forhold til en thunderbird så blir det ennå mer forvirrende at to 3200+ yter vidt forskjellig.

Ja det har du helt rett i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...