TheOats Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg har et GeForce 4 Titanium 4200 (ca), og skal skjøpe et hovedkort med "NVIDIA nForce2 Ultra 400 chipset med MCP RAID", er forskjellene store eller er det faktisk bra intigrerte grafik brikker i hovedkort?? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 alle intigrerte grafikkort er dårlige. gf4 kortet ditt vil yte bedre. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Akkurat nå har jeg integrert grafikk og kan ikke vente til å oppgradere. Uansett hvor bra maskin du har, vil den yte elendig pga. den integrerte grafikken. Blant annet så spiser den opp RAM'en. Jeg har egentlig 256 mb RAM, men den integrerte grafikken gjør at det bare blir 192 mb. Jeg vil fraråde alle til å kjøpe integrert grafikk, den er til å bli gal av (har blitt så sint på den at jeg sparka i maskinen og skada harddisken). Klarer ikke å kjøre Call Of Duty engang, og Vietcong hakker, men så er det ikke noen spill PC. Det er helt riktig som headcleaver sier, du kan kjøpe et elendig, gammelt kort for en 50 lapp hos en kompis, og til og med det (F.eks GeForce 3) vil yte bedre. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Akkurat nå har jeg integrert grafikk og kan ikke vente til å oppgradere. Uansett hvor bra maskin du har, vil den yte elendig pga. den integrerte grafikken. Blant annet så spiser den opp RAM'en. Jeg har egentlig 256 mb RAM, men den integrerte grafikken gjør at det bare blir 192 mb. Jeg vil fraråde alle til å kjøpe integrert grafikk, den er til å bli gal av (har blitt så sint på den at jeg sparka i maskinen og skada harddisken). Klarer ikke å kjøre Call Of Duty engang, og Vietcong hakker, men så er det ikke noen spill PC. Det er helt riktig som headcleaver sier, du kan kjøpe et elendig, gammelt kort for en 50 lapp hos en kompis, og til og med det (F.eks GeForce 3) vil yte bedre. Høres ganske klart ut ja. Men skal kjøpe nytt hovedkort uansett for det jeg har støtter bare agp 4x, men det nye støtter 8x. pluss at det er 6 usb2 porter. Men det med lite ram har jeg også irritert meg over (uten inntigrert grafikkort), Hadde bare 256mb ram og det var for lite etter vert, kjøpte 512mb ram til og det hjalp VELDIG, og det kostet ikke mer enn 440kr ca. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 jeg anbefaler deg heller å kjøpe et hovedkort som støtter pciE. mer fremtidsrettet Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Integrert grafikkkort i seg selv er ganske genialt, men jeg tenker da på kontor-markedet, der spilling vanligvis ikke inngår i arbeidet Hvis du har tenkt å spille spill som er tyngre enn kabal burde du ikke gå for integrert! Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har selv et nForce2 hovedkort med G4MX, dette kortet yter faktisk bedre en eksterne G4MX. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 jeg anbefaler deg heller å kjøpe et hovedkort som støtter pciE.mer fremtidsrettet Det er jo selvfølgelig lurt det, men jeg har ikke råd til å drive og oppgradere pc'n. Nå som Xbox 360 kommer så prioriterer jeg heller den, det kommer til å ta lang tid før pc'er blig så kraftige at de kjører fra 360. Og enda langre til utstyret som kjører forbi 360 blir så billig at det lønner seg og oppgradere. Når tden tiden kommer så er det nokk på tide med ny pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå