Razop Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 jeg kjøpte meg en bærbar medion pc på prix forrige dagen, også kjøpte jeg med den trådløse routern de hadde. mn får ikke til å koble opp dette.. får kontakt med routern, mn virker ikke som jeg får ip fra den.. jeg har adsl fra bluecom med modem. Det står at signal styrken er utmerket.. har aldri satt opp trådløst før.. håper på svar. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har du satt konfigurert routern skikkelig da? Se under status på den trådløse om du har fått noen IP adresse. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 I routeroppsettet husk valg av DHCP server. Den skal opprette en lokal ip adresse for deg. Da må du i nettverksinstillinger sette til "motta ip adresse automatisk" Deretter gjør du: Start:Kjør "CMD" Skriv ipconfig. Da skal du få opp IP adresse, Nettverksmaske og Standard gateway. Hva står det på de?Standard Gateway er ip fra router og ip adresse blir da den lokale på maskinen. Har det ikke skjedd endringer i oppsettet etter du har konfigurert ferdig routeren så skriver du: ipconfig /renew i CMD. Lenke til kommentar
Razop Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 dette er hva det står.. Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.0.100 192.168.0.100 <-- dette er jo ipen til routern.. hmm Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 dette er hva det står.. Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.0.100 192.168.0.100 <-- dette er jo ipen til routern.. hmm Det ser jo greit ut det der. Prøv følgende: Start, kjør, CMD. Skriv "ping 192.168.1.100". Får du respons så har du værtfall kontakt med routeren. Da er det oppsettet ut mot nettet som er problemet. Har dessverre ikke peiling på hva slags utstyr Bluecom kjører med. Lenke til kommentar
Razop Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) funket ikke å pinge.. står at forespørselen er avbrutt.. får ikke respons fra routeren. fikk respons nå, skiftet fra static ip til dynamic ip i oppsettet.. Endret 19. august 2005 av Razop Lenke til kommentar
Razop Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 jippi , det ordnet seg, jeg måtte bare sette fra static til dynamic ip:P takk for gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå