Minnow Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg prøver å installere SkoleLinux Idet jeg booter på CD'en å velger at han skal installere kommer det loading /install Så etter en stund med loading kommer denne erroren: Kernel panic: Attempted to kill idle task! In idle task - not syncing Her stopper den, vil ikke lenger. Har prøvd å boote på en mandriva LE men den går i blackscreen på samme punkt som SkoleLinux kommer med error. Noen hjelp meg. Harware: Pentium 3 550MHz 228 MB SD RAM 80 GB harddisk martrox Miellenium Skjermkort (8MB) CD-ROM 52x -Minnow Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Trur me flytter denne fra servere til linux/unix-kategorien. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Klarer du å starte installasjon av noen andre Linux distrubisjoner? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Her stopper den, vil ikke lenger.Har prøvd å boote på en mandriva LE men den går i blackscreen på samme punkt Prøv å installer med framebuffer av/"disable framebuffer mode". På debian baserte distroer så er det linux debian-installer/framebuffer=false i installasjons promt'en. Før jeg fant ut av dette trikset så var det veldig få distroer som kunnes installertes på min laptop. Endret 17. august 2005 av Bad_Byte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå