lassaron-jon Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 kva er fordelane med dinna 64bits windows tingen? kva kostar det. er det vits i å skaffe seg når ein har win XP home med SP2? Lenke til kommentar
operaman Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dette har blitt diskutert før mange ganger. Også, i specs.'ene dine ser jeg at du har en Pentium 4, med mindre du har EM64T versionen så kan du ikke kjøre XP x64. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Først må du ha en maskin som støtter 64 bit, dvs CPU som støtter det. Sefølgelig er det en vits ved krevende programmer i og med at den kan adressere mer minne, og kjøre mer data pr klokkesyklus. Men før du får en maskin som har 64 bit cpu så må du nok vente Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 men eg skal bygge mi eiga maskin, eg skal ha ein AMD prosessor 64 3700+ trur eg. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 En fordel når det er kommet drivere til hele systemet du skal bygge, samt programmer som støtter det. Er vel ennå en stund til Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Så ikke gløm at det også starter fortere, er ikke så mange virus til 64-bit som til 32-bit, selv om dem kommer fortløpende. Stort sett noe økt ytelse, også på 32-bit programvare. Ulempen er no at det ikke er alt av drivere som er kommen til 64-bit, og kan være noen programmer og spill som ikke vil være kompatibelt med 64-bit. Og det at du må skaffe et antivirus program for 64-bit. Du kan altså ikke bruke den til 32-bit som du eventuelt har kjøpt lisens på. Har selv ikke hatt noen problemer med programvare eller spill, med unntak av The Great Art Race. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg gikk på XP64-bit med hevet hode å trodde det skulle bli supert, men etter endeløse mangler på driver osv gav jeg opp.... siden 64-bit ikke støtter 16-bit i det heletatt.... så er det for tidlig å skifte enda.... Men oppstarten gikk fort gitt.! Enda jeg hadde lagt inn det meste som på 32-bittn..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå