dvs- Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg har nettopp kjøpt og installers en tråløs D-link router og et tråløst D-link nettverkskort i min stasjonære pc. Det er ingenting annet på linjen. Signalet mellom router og nettverkskort går fra 95 % til 0 %, mest frem og tilbake fra 85 til 95 %, men av og til helt ned i 0 % og da dropper internetten. Jeg lurte på om dette var bare på grunn av plassering, men jeg synes det er litt rart at signalet hopper så opp og ned. Er det noe instillinger som kan hjelpe på dette? Det kan virke som internetten dropper når det er mye informasjon som sendes.( jeg har allerede stoppet microsoft wireless zero, så jeg bruker det programmet som følgte med) Håper noen har en ide om hva det kan være.... Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Prøvd å bytte kanal på trådløsnettet ? Pleier å hjelpe Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Prøv å bytte kanal da det kan være noe som forstyrrer signalet. Prøv å oppgradere firmware på routern driveren til nettverkskortet. Litt variasjon i signal styrke vil alltid være til stede, men ikke at det skal dette helt ut om du ikke er for langt unna. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Du kan også om du nå ikke har kjøpt en DGL-4300 trådløs router investere i en DWL-50AT antenn som øker rekevidden betraktelig med sine 5dB forsterkning i forhold til orginalens 2dB . Om dette hjelper litt men ikke så meget så bruker du samme antenne på ditt PCI kort i pc`n for det er helt klart problemer med signalveien e.g altså signalstyrken . Lenke til kommentar
dvs- Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Takk for svar. Jeg har prøvd å bytte "channel", men det fikset det desverre ikke. Var hos forhandleren idag, han mente det var noe galt med nettverkskortet, så jeg får nytt i morra, hvis ikke dette tester, får jeg prøve signal forsterkere Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 prøve med nye drivere.. bare for å ha prøvd alt sliksom ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå