Øivind Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Jeg har installert en belkin high speed router men har problemer med farten på laptoppen. Noen ganger overfører den 54 mbps og da går det fort, men så hopper den ned til 24mbps og da går det mye tregere. Så hopper den opp igjen. Jeg sitter ikke mer enn 10 m unna uten noen blokkeringer i mellom og det står at ontakten er utmerket. Har prøvd å skifte kanaler osv uten hell. Er det noe man kan gjøre for at den sender stbilt på 54mbps? Edit: Når jeg stiller inn på kanal 6 ser det ut til at den kun svinger mellom 24 og 54 mpb mens på kanal 11 går den innom 36 og 48 også... Endret 17. august 2005 av Øivind Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Kan du prøve å pinge routeren fra dosvindu. ping 'ipadressen' -t ipadressen til routeren er ofte 192.168.1.1 eller noe sånt. Se hva som skjer med ping når hastigheten går ned. EDIT: Hva skjer om du setter laptopen rett ved routeren? Endret 17. august 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Prøv å se om det finnes nyere firmware til routern, og oppdater drivern til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå