Holla Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hei, lurte på om det var noen som visste om det er en bra løsning å ha en kraftigere antenne på trådløst-kortet når jeg får dårlig signal (vi snakker om ca 10-15m fra kontaktpunktet) fra kontakt punktet. Eventuelt hva hvor jeg kan finne bra antenner, gjerne antenner som har god dekningsområdet og ikke så altfor dyr. -msi wlan ms-6834 pci -sparklan ap-router g2.4 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 En løsning er kanskje å kjøpe en USB-trådløsenhet. Da kan du ha en ganske lang ledning å heve antennen høyt opp. Det hjelper godt på signalene. Det hjalp ihvertfall hos meg. Tifeldig eller ikke.. F828 Lenke til kommentar
Holla Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Nå har jeg akkurat kjøpt det trådløst kortet jeg har så jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe no nytt med en gang.. men kunne kanskje vært en ide å skaffe lengre kabel ja Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Har meget gode erfaringer med denne i områder der det er dårlig dekning innendørs. Denne kobler du til PCI kortet og retter den inn mot routeren. Om det ikke blir bra nok kjøper du en til og kobler den på routeren. Merk at om du kobler på routeren får du dekning kun i den retningen antennen står. Endret 18. august 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
tropic Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 kansje det her kortet hadde vært noe???? men ser at du her kort fra før.... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121779&cks=PLC.. 695 på netshop.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=458429 CNet Antenna Extension Cable Finner ikke bilde, men kan kanskje brukews? Endret 18. august 2005 av Okay Lenke til kommentar
Holla Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Har faktisk kjøpt denne SMC antenna allerede fordi jeg hadde litt lav dekning uansett, men det har ikke fungert stort på denne "laggen" som ofte kommer fra 5-20 min mellom rom... du kan jo si at det ikke er så mye, men når du spiller over inet, og eller surfer er det plagsomt nok i massevis Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Er det en mulighet å flytte litt på ruteren for å muligens få bedre signal? Når man spiller over nettet bør man nesten uansett koble med kabel da trådløst blir for ustabilt - er min erfaring. Endret 23. august 2005 av norbat Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 "Når man spiller over nettet bør man nesten uansett koble med kabel da trådløst blir for ustabilt - er min erfaring." Du kan bare pinge routeren for å sjekke forsinkelsen lokalt. ping 192.168.xx.xx -t Hos meg er det konstant <1ms trådløst. Da ser jeg ikke noe behov for kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå