M-WaWe Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Heisann, Har bygget ny pc og i den forbindelse så kjøpte jeg 2 x 19" LCD skjermer og 1 skjermkort med 2 x DVI. Skjermkortet heter: PowerColor Radeon X700 og har 256 mb Problemet er at når jeg skal sette opp løsningen med 2 skjermer så vil den ikke det. Når jeg går inn i properties så er det bilde av 2 skjermer men skjerm nr 2 er grå. Prøver jeg å stille inn skjerm nr 2 så går det helt greit ,helt til jeg trykker OK. Da nullstiller skjerm nr 2 seg og den blir grå igjen. I Device Manager så finner maskinen kortet og har registert at det er 2 utganger. Prøvde å reinnstallere maskinen men samme problem enda. Finner ingen løsning og er tom for ideer. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Er det ikek bare å åg inn på egenskaper for skjerm og velge skjerm 2 og så trykke på Utvid skrivebordet til denne skjermen Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Er det ikek bare å åg inn på egenskaper for skjerm og velge skjerm 2 og så trykke på Utvid skrivebordet til denne skjermen Det er akkurat det jeg prøver på men når jeg trykker OK så bare blir bildet av skjerm nummer 2 grå igjen. Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Trykk "Bruk" så ok.... Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Trykk "Bruk" så ok.... eeeeeeh, funker ikke!!!! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Kan det være at du må slå på 2 skjermer i driveren ? Har dessverre ikke ATI så her gjetter jeg bare ... Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Kan det være at du må slå på 2 skjermer i driveren ? Har dessverre ikke ATI så her gjetter jeg bare ... Det fulgte med et program som heter ATI Catalyst hvor en kan gjøre det samme som i vindows. Men her er det akkurat likt. Velger to skjermer og så trykker jeg på "Bruk" og da nullstiller den seg igjen. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Kan jo også nevne at den skjermen som virker (skjerm 1) står oppført med Samsung 913b som monitor mens skjerm nummer 2 står oppført med "default" monitor og jeg klarer ikke å få skiftet den siden knappen er grånet ut. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Ingen flere gode forslag? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det kan ikke være at du må restarte for å få windows til å vise begge skjermene? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det er ofte en cd som følger med kortet. Cd'en inneholder høyst sansynlig skjermkort driverne som skal til for at KORTET skal skjønne at det har to skjermer. Som du har uttrykt så skjønner resten av maskina og windows at du har to skjermer. Lenke til kommentar
dr.Sjur Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Sjekk om du kan sette skjermoppløsning til dobbel bredde (2560x1024). En del toskjermsløsninger bruker oppløsningen for å styre om du skal ha to skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå