klomp1 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Hei.. Har nettopp heve ut min gamle HDD og fått inn en ny en: Samsung SpinPoint P80SD 160GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ Har gått helt fint å innstallere windows og alt slikt... Det er bare 2 ting jeg lurer på: 1. Rar oppstart Første gangen jeg startet pc'n etter at windows var lagt inn, startet den ufattelig raskt, rakk nesten ikke å se den "loading" delen som skal komme... Men etter at jeg innstallerte chipset-driverne, ble det en merkelig oppstart på pc'n. Nå stopper den og tar seg nesten en pause, på ca 15 sekunder. Alt jeg ser da er en nesten svart skjerm, skimter i bakgrunnen den loading greia til windows, men den er litt fade'a... Skjønner? Så plutselig ser jeg den load'e tingen klart som dagen, og den begynner og load'e, og jeg kommer inn i windows... Dette er altså bare irriterende, og det eneste det gjør er at bootinga blir treigere... Men alikevel, er det noe jeg gjøre noe med? =) 2. Trygg fjerning av maskinvare Av en eller annen grunn, ligger harddisken her! (vist på bildet) Hvorfor i alle dager gjør den det? Det kan jo ikke være riktig?? Endret 17. august 2005 av klomp1 Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 1. Prøv å fjerne driverene du la inn, se om oppstarten går kjapt igjen da. (Med mindre de driverene er veeeldig viktige) 2. Grunnen er at det er en S-ATA disk, og de har jo mulighet for hot-swap. Hvordan du kommer utenom dette "problemet" vet jeg ikke, men hvis du søker litt, så mener jeg løsningen ligger på forumet et sted Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 1. Prøv å fjerne driverene du la inn, se om oppstarten går kjapt igjen da. (Med mindre de driverene er veeeldig viktige) 2. Grunnen er at det er en S-ATA disk, og de har jo mulighet for hot-swap. Hvordan du kommer utenom dette "problemet" vet jeg ikke, men hvis du søker litt, så mener jeg løsningen ligger på forumet et sted 1. Er jo chipset driverne da... Blir jo mye styr hvis jeg tar de bort... Så får se om jeg gidder =) 2. Så det skal være sånn?=) I såfall er det ikke noe stress.. Trodde det var noe galt jeg =) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er jo verdt et forsøk, du kan ha installert feil drivere. Nei, strengt tatt skal det ikke være sånn, jeg har det ikke på noen av mine disker. Men det er ikke farlig, bare ikke begynn å koble den fra hele tiden Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Du hadde nok riktig, Sigen... =) Det var både ett driver-problem, og en løsning her på forumet Så takker =) Endret 17. august 2005 av klomp1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå