xaevo Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Hei! Har kjøpt meg et nytt hovedkort og ny prosessor. MSI K8N og en AMD64 3500+ prosessor. Harddisken kjører jeg fra SATA1 til en overgang til IDE jeg fikk kjøpt av en kompis. Inne i BIOS fant jeg ingen harddisk, neinei, kanskje det er noe spesiellt med SATA disker tenkte jeg. Jeg valgte boot from cd, og satte i windows cd'n. Restarta maskina, og windows installer starta. Flott Men så fikk jeg den hyggelige beskjeden om at Windows ikke finner noen harddisk, og maskina restarta etter 15 sekunder. Nå når jeg starter opp kommer jeg ikke inn i BIOS. Maskina tester seg selv, skjekker etter IDE disker osv, og fryser helt når den kommer til "IDE drives". Kommer ikke inn i BIOS, hva kan jeg gjøre? EDIT: Ja, vi slenger på en liten EDIT. Mens vi skrev dette her, kom maskina endelig inn i BIOS. Det var bare utrolig lang tid å søke etter "IDE drives" som jeg IKKE har. Hvordan skal jeg få maskina til å finne SATA harddisk? Funker det med en overgang fra SATA til IDE, eller må jeg til å gå på minus på konton og kjøpe meg en SATA disk... Endret 17. august 2005 av xaevo Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Har du nå koblet i strøm både i overgangen og harddisken? Ang. overgangen så var det ekstrautstyr som kom med mitt gamle hovedkort, MSI K8N Neo Platinum Endret 17. august 2005 av Prebo Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dette hovedkortet har vel både IDE og SATA portar? Dersom du brukar SATA må du kanskje trykke F6 under oppstarten og installere ein drivardiskett for at maskina skal finne disken. Lenke til kommentar
xaevo Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Fant en gammel IDE kabel som fortsatt var intakt Finner harddisk, og prøver å starte opp. "Setup is inspecting your hardware setup", og så blir det svart skjerm... PC er artig helt til man får problemer man ikke klarer å løse Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Finn den harddisken i BIOS no? Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Trippelpost Endret 17. august 2005 av knnygar Lenke til kommentar
xaevo Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Da er windows snart installert Etter ca. 15 minutter med svart skjerm (den som venter får se.. ) så starta installasjonen. Nå ser ting ut til å virke, men jeg kommer vel skrikende tilbake vis ikke :!: Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Endret 17. august 2005 av knnygar Lenke til kommentar
xaevo Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Og da kommer jeg skrikende tilbake Har nå formatert 5 ganger, prøvd og installere Windows. Nå, den siste gangen ble de første filene installert fint, pc'n skal restarte, og boote fra harddisk for å starte hovedinstallasjon av Windows.. MEN! Jeg starter opp som normalt, bortsett fra at alt går vanvittig treigt. Kommer til "DMI Pool Data" elns, og der har det nå stått i omtrent 10+ minutter. Hva tror dere? Defekt HD? har brukt den uten problem inntil klokka 4 i dag. Hovedkort? Tar tid før jeg så mye som kommer inn i BIOS!. Prosessor blir leset fint av hovedkort, kommer opp info osv. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Du tror ikke det faktum at du har en Qtek-PSU kan ha noe med det å gjøre, da? Lenke til kommentar
xaevo Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 (endret) *deleted* Endret 17. august 2005 av xaevo Lenke til kommentar
xaevo Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Da fungerte det med tredje HD jeg testa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå