Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en bare fryser under boot

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg et nytt hovedkort og ny prosessor.

MSI K8N

og en AMD64 3500+ prosessor.

Harddisken kjører jeg fra SATA1 til en overgang til IDE jeg fikk kjøpt av en kompis. Inne i BIOS fant jeg ingen harddisk, neinei, kanskje det er noe spesiellt med SATA disker tenkte jeg. Jeg valgte boot from cd, og satte i windows cd'n. Restarta maskina, og windows installer starta. Flott :) Men så fikk jeg den hyggelige beskjeden om at Windows ikke finner noen harddisk, og maskina restarta etter 15 sekunder. Nå når jeg starter opp kommer jeg ikke inn i BIOS. Maskina tester seg selv, skjekker etter IDE disker osv, og fryser helt når den kommer til "IDE drives". Kommer ikke inn i BIOS, hva kan jeg gjøre? :cry:

EDIT: Ja, vi slenger på en liten EDIT. Mens vi skrev dette her, kom maskina endelig inn i BIOS. Det var bare utrolig lang tid å søke etter "IDE drives" som jeg IKKE har. Hvordan skal jeg få maskina til å finne SATA harddisk? Funker det med en overgang fra SATA til IDE, eller må jeg til å gå på minus på konton og kjøpe meg en SATA disk... :blush:

Endret av xaevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en gammel IDE kabel som fortsatt var intakt :) Finner harddisk, og prøver å starte opp. "Setup is inspecting your hardware setup", og så blir det svart skjerm... :cry:

PC er artig helt til man får problemer man ikke klarer å løse :cry:

Lenke til kommentar

Og da kommer jeg skrikende tilbake ;)

Har nå formatert 5 ganger, prøvd og installere Windows. Nå, den siste gangen ble de første filene installert fint, pc'n skal restarte, og boote fra harddisk for å starte hovedinstallasjon av Windows.. MEN!

Jeg starter opp som normalt, bortsett fra at alt går vanvittig treigt. Kommer til "DMI Pool Data" elns, og der har det nå stått i omtrent 10+ minutter. :cry:

Hva tror dere? Defekt HD? har brukt den uten problem inntil klokka 4 i dag. Hovedkort? Tar tid før jeg så mye som kommer inn i BIOS!. Prosessor blir leset fint av hovedkort, kommer opp info osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...