hifiking Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Da jeg kobler den gule kabelen fra xbox`en til tv`n går strømmen i hele huset. Noen som skjønner hva som skjer? Ingen løse ledninger som ligger oppå MB eller andre steder. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 tipper på noe så enkelt som en dårlig kontakt/overledning en plass på enten tv'en eller xboxen Lenke til kommentar
H2H Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Mest sansynlig er det jordfeil bryteren som slår ut! sjekk dette! Det er den eneste "sikringen" i skapen med en extra knapp på! knappen er somregel merket med "T" for test... trykker du på denne mister du også strømmen i huset Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Mest sansynlig er det jordfeil bryteren som slår ut! sjekk dette! Det er den eneste "sikringen" i skapen med en extra knapp på! knappen er somregel merket med "T" for test... trykker du på denne mister du også strømmen i huset Joda, det er jordfeilbryteren, men xboxen fungerer fortsatt ikke... Lenke til kommentar
Graphic_Slut Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har du prøvd å koble x-boxen til ett annet TV-apparat? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Har du prøvd å koble x-boxen til ett annet TV-apparat? Jeg har akkurat kjøpt meg en prosjektor, men om det er jordingsfeil i xboxen vil jeg ikke kjøre 220V inn i min slitter nye prosjektor gjennom videoinngangen. DVD spilleren fungerer fint på TV`n gjennom samme inngangen. Har prøvd å måle spenningen på alle kontaktene og finner ca 5V fra xboxen i videokontakten da den ikke står på. Jeg vil spille forza på veldigmangetommeren min NÅ! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 om du har skills nok (eller ballene til det for den saks skyld) kan du jo åpne boxen din, og se om det er no gärent kobla der inne.... ellers må du nok sende den inn? selv om dette blir dyrt... Lykke Til Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
H2H Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Det er mest sansynligvis Jordfeil i Xboxen! Husk på at Jord feil ikke nødvendig betyr at det lekker strøm til jord! bare at det er uballanse i fasene! hm... står Tven eller Xboxen i en jordet kontakt? Xboxen har vel ikke kontakt til jord unansett siden den bare er en lampett ledning.... men TV da? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Xboxen min ser ikke ut. Den sitter i et 2U rack kabinett, ligger som worklog et sted. Nå har jeg koblet den opp med komponent inngangen på prosjektoren, og det fungerer fint, men da jeg skulle koble lyden til forsterkeren gikk strømmen igjen. Her er bilder av min xbox. Koblet den nå opp med komponent og optisk-lyd, da fungerer alt:-) Endret 27. august 2005 av hifiking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå