Jørnan Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Fikk høre om en som har "fikset" litt på en Sony Ericsson K508i, og fått 5 GB harddisk på den. Selvfølgelig kunne ikke jeg la vær å prøve på det samme, og vil prøve på en Nokia 3310. Ja da, bare le, men spar kommentarene, jeg vil prøve! Men problemer ble det helt fra starten av. jeg vet ikke hvem av "dingsene" som er minne på den. Ligger den under lokk 1, 2 eller 3? gjerne et bilde, hvor det er ringet rundt minne Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dette var intressant, håper du får det til, jeg vet ikke men hadde vært kjekt å se Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Kan prøve å ringe Nokia i morgen. kanskje de vil si det. at de vet det er sikkert, at de vil si det er noe annet... Men jeg er redd a elektronikken sitter for tett til at jeg kan greie å få kontakt. og så trenger jeg vel en spesiell harddisk. men jeg vil prøve! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) jeg vet ikke hvem av "dingsene" som er minne på den. Ligger den under lokk 1, 2 eller 3? gjerne et bilde, hvor det er ringet rundt minne Skulle ikke du legge til minne? Da trenger du jo ikke å vite hvor minnet er. Det eneste du trenger da er å lodde på ny chip på hovedkortet, og skrive om hele operativsystemet slik at det har støtte for chippen. Eventuelt kan du jo montere på en Serial-ATA kontroller slik at du kan koble til vanlige harddisker. Også her må du lage et nytt operativsystem til telefonen. Og vedkommende som sier han har 5GB på K508i'en sin snakker jo selvsagt sant :!: Endret 18. august 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 wow.... dette her må jeg bare prøve med min SE k750. Kobler den mot hardisken på ipod mini DA har jeg litt mere plass enn 256 + internminne Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 jeg vet ikke hvem av "dingsene" som er minne på den. Ligger den under lokk 1, 2 eller 3? gjerne et bilde, hvor det er ringet rundt minne Skulle ikke du legge til minne? Da trenger du jo ikke å vite hvor minnet er. Det eneste du trenger da er å lodde på ny chip på hovedkortet, og skrive om hele operativsystemet slik at det har støtte for chippen. Eventuelt kan du jo montere på en Serial-ATA kontroller slik at du kan koble til vanlige harddisker. Også her må du lage et nytt operativsystem til telefonen. Og vedkommende som sier han har 5GB på K508i'en sin snakker jo selvsagt sant :!: Ja, må nok det. Men er ikke bare å endre operativsystemet. Men jeg kan jeg kan jo ikke bare plassere chipen et sted. For den må passe inn. og da er ver stedet der internetminnet er eneste lønsing... Er jo ikke flere utganger for minne... men tor at en slik Serial ATA kontroller er løsningen. kan vel koble til forskjellige harddisker da også? Bare jeg har en kontakt å stikke den inn i. Så jeg kan putte på forskjellige harddisker. Men internetminnet er vel beregnet slik at det ikke er plass til mer enn det er der, så om ekstrafunksjonene mine tar mer plass en hva det tok før, som det trolig vil gjøre, må jeg bruke harddisken til å ha operativsystemet på Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Dette var en... vel, rar ide. 1. Har du loddeutstyr? Hvordan skal du forresten få til å lodde de utrooolig små pinnene fast (om det ikke er, som jeg tror, er en chip som er loddet fast i et indre lag)? 2. Nokia's OS støtter neppe en større chip. Jeg tipper at det er skreddersydd for akkurat de minneadressene som er i bruk med en vanlig chip. Men det KAN være mulig, og jeg vet at Siemens CX65 kan byttes minne på, fra 32MB til 64MB. Her må du også ha et originalt Siemens-sett for å laste over OS på den nye chipen. Ang. Nokia, har jeg ikke peiling. 3. 3310 er en gammel telefon du sikkert ikke finner en minnechip til. EDIT: Så ikke det med harddisk, vel: OS'et til Nokia har overhodet INGEN støtte for noen harddisk-kontroller, og er et lite OS som mest sannsynlig er programmert i assembler, og litt C. Hvordan skal du få redigert OS'et uten kildekoden? Og forresten, innlegget til han over var nok ment som en spøk... Ser det ut til? Men for all del, lykke til! Endret 18. august 2005 av Johan123321 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ta av lokkene og søk etter teksten på chippene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå