Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man få kreft av og protte på føflekker?

play`ern

Anbefalte innlegg

Har noen føflekker med skorpe på ryggen. Dama greier ikke å holde seg, og klorer på dem. Nå har noen av føflekkene blitt borte :dontgetit: og i stedet for er det hvite flekker dder føflekken engang var. virker som de har falt av og jeg i stedet for har fått masse bittesmå albinoflekker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sarkasme, en hånlig bemerkning.

Et kjempeflott eksempel jeg har fått:

tenkt situasjon, du er på resturant, har bestilt og venter på maten. Når den endelig kommer, etter lang tid sier du:

Ironi: Kjempeflott med rask laging av mat.

Sarkasme: Hva skjedde? Måtte du finne og slakte ei ku før du startet å tilberede maten eller?

Begge er sarkasme. Dette med ironi og sarkasme er noe veldig veldig mange misforstår. Altså sånn er det.

Sarkasme: Når man sier noe som tydelig betyr noe annet.

Som det eksemplet du viser til med rask laging av mat.

Ironi: Bite seg i halen situasjon. F.eks huset til en brannmann brenner ned. Egentlig er ikke det ironi men tilfeldig. Men uansett så er det det som blir riktig.

Et ordentlig eksempel på ren ironi er dette:

En bjørnejeger går i sin egen bjørnefelle. Det er ironi.

Edit: Må også legge til at det finnes mange former for ironi og kan mest sansynligvis ikke defineres konkret som en spesifikk ting. Men uansett er ironi noe som mange misforstår fullstendig.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har noen føflekker med skorpe på ryggen. Dama greier ikke å holde seg, og klorer på dem. Nå har noen av føflekkene blitt borte :dontgetit: og i stedet for er det hvite flekker dder føflekken engang var. virker som de har falt av og jeg i stedet for har fått masse bittesmå albinoflekker..

Samme har skjedd med meg. Skrapte av en føflekk og fikk hvite flekker i stedet.

Lenke til kommentar
Flott at trådstarter holder seg til bokmål for å unngå missforståelser *ironi*

Flott at fyren som her siteres også holder seg til "bokmål" for å unngå misforståelser (ikke doble konsonanter!)

Har hørt at man ikke skal klø eller pille på føflekker fordi den da kan bli større, eventuelt irritert og du kan få infeksjon. Men hva vet jeg, jeg er ingen lege. Forresten, hvorfor skal du pille på føflekkene dine?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...