Doga Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Takk for info angående utgivelse, samt rettelsen angående hva filmen faktisk er. Ikke sjokkfilm med andre ord. Uansett, jeg gleder meg til å se den. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Voldsomt til ramaskrik om en film som er flere år gammel da...ikkeno problem å få tak i. Lenke til kommentar
Doga Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ramaskrik og ramaskrik. Jeg hadde bare ikke hørt om den, og så traileren her så jeg trodde den var ny, det er alt. Fra min side i alle fall Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det er ikke noe ramaskrik i det hele tatt rundt filmen. Slutt å overdrive så fælt Dette er et diskusjonsforum, man diskuterer slikt her. Lenke til kommentar
W Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Så filmen i går, og den er ikke så sjuk som man får intrykk av etter å ha sett traileren. Sprø film, men ikke så syk. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Så filmen i går, og den er ikke så sjuk som man får intrykk av etter å ha sett traileren. Sprø film, men ikke så syk. Ganske morsom faktisk, er litt sånn ekkelt et par ganger ellers bare fun. Lenke til kommentar
Doga Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg så filmen i går, var noen ting jeg ikke skjønte hvorfor skjedde og greier, men en grei film. Noen sa at volden var ment for å more, og deler av det gjorde nettopp det, mens andre var bare motbydelige synes nå jeg. Skal se den en gang til, innen et par uker, for å se om jeg får med meg de tingene jeg ikke fikk med meg første gangen. Litt off-topic: Noen andre filmer av Miike som virkelig anbefales, eller blir alle anbefalt? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Æsj!! Den skal jeg iallefall ikke se! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Litt off-topic:Noen andre filmer av Miike som virkelig anbefales, eller blir alle anbefalt? Miike har laget vidt forskjellige typer filmer, spørs om du er interessert i samme type film som Ichi The Killer eller mer normale eller faktisk mer unormale filmer. Liker du Ichi vil jeg anta du vil like Dead Or Alive filmene hans og antakelig Full Metal Yakuza. Den første Dead Or Alive er best IMHO. To filmer som nesten er mer ekstrem (ikke nødvendigvis i voldsbruk) enn Ichi The Killer er Visitor Q og Gozu. Noenl "normale" action/thrillere som jeg likte er Graveyard Of Honor, The City Of Lost Souls, Deadly Outlaw: Rekka (AKA Violent Fire). Miike har et par grøssere på samvittigheten, Audition (svært bra), og One Missed Call (mere mainstream). Miike har også laget drama, bl.a. en fantastisk vakker og flott film som heter The Bird People in China. Den kjøpte jeg umiddelbart til DVD-samlingen. Er et par Miike filmer jeg ikke likte, bl.a. en nyere som heter Izo. Oversikt over Miike's filmer finner du her: http://www.imdb.com/name/nm0586281/ Edit: Og glemte faktisk en film jeg så nå nylig, Zebraman. Utrolig tullete film, egentlig ikke å anbefale. Endret 20. september 2005 av _crs_ Lenke til kommentar
Njål Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vil også anbefale The Bird People in China og Audition på det varmeste, og over de andre jeg har sett, siden de både er veldig gode, og litt lettere tilgjengelig (rent filmatisk) enn en del av de andre kan være. Audition er også en god inngangsfilm til de Miike-filmene som 'ikke går opp', siden den kanskje er den det er lettest å se at det er et bevisst virkemiddel, og ikke slurv eller manglende logikk. Ellers likte jeg Visitor Q svært godt, (holdt på å le meg fulstendig fillete), mens et par venner som normalt er større splatterhorrorfans enn meg ville ikke snakke med meg en stund etter at de hadde lånt og sett den. :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ellers likte jeg Visitor Q svært godt, (holdt på å le meg fulstendig fillete), mens et par venner som normalt er større splatterhorrorfans enn meg ville ikke snakke med meg en stund etter at de hadde lånt og sett den. :!: Tårene presset på flere ganger, mer spesifikt lattertårer. Avslutningsscenen i DOA er kanskje den beste i noen film. Helt utrolig! Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ellers likte jeg Visitor Q svært godt, (holdt på å le meg fulstendig fillete), mens et par venner som normalt er større splatterhorrorfans enn meg ville ikke snakke med meg en stund etter at de hadde lånt og sett den. :!: Tårene presset på flere ganger, mer spesifikt lattertårer. Avslutningsscenen i DOA er kanskje den beste i noen film. Helt utrolig! Fik vite av dama at jeg var dyrisk syk i hodet som kjøpte å så filmer som Visitor Q like etterpå så jeg nekromantik Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har ikke sett den, men det skal jeg! Men hallooo, den slår ikke Ultra Christ! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Men hallooo, den slår ikke Ultra Christ! Ultra Christ er ufattelig morsom, faktisk bedre enn Jesus Christ Vampire Hunter. Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 *** DON'T SUE ***Forresten, om noen synes den er syk, se det her: August Underground's Mordum Fy faen.. Dette er fikk jo Ichu the killer til å se ut som barnemat.. VIRKELIG groteskt..! LarsP, har du sett den filmen som du linket til? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ja, jeg har den faktisk på limited edition DVD som er signert av filmcrewet. :--D Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Nice alltid fett med signerte ting , men helt særiøst. Det der var jo virkelig virkelig sykt. Traileren gir jo bare intrykk at det er en film og vold, blod, gørr og syk syk sex. Er det noe handlig i det hele tatt? Endret 21. september 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Handling: En gjeng massemordere kidnapper en rekke personer og torturerer de mens kameraet surrer i bakgrunnen. Billig underholdning. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ichi the Killer, eller Koroshiya som den også heter er ikke mye grotesk. Den er ikke noe vanskelig å se på i det hele tatt. Den er over gjennomsnittelig voldelig, men ikke noe mer enn det. Den pingler ut på scener som kunne blitt mye værre hadde de bare tatt den det ekstra lille steget. Men den er sykere enn de fleste filmer, men ikke noe "wooow". Kan trygt sees av de fleste... Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Ichi the Killer, eller Koroshiya som den også heter er ikke mye grotesk. Den er ikke noe vanskelig å se på i det hele tatt. Den er over gjennomsnittelig voldelig, men ikke noe mer enn det. Den pingler ut på scener som kunne blitt mye værre hadde de bare tatt den det ekstra lille steget. Men den er sykere enn de fleste filmer, men ikke noe "wooow". Kan trygt sees av de fleste... snakker om filmen Lars lenket til på første side edit; Denne! Endret 21. september 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå