Gå til innhold

Bilanlegg på rommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-09 23:44, cyclo skrev:

Kan jeg spørre om hva i alle dager vitsen med et sånt prosjekt skal være? Jeg kan ikke se en enste positiv side ved å ha bilanlegg inne.


Overrask meg da :smile:



 

Jeg vurderer seriøst bilstereo inne. Enkel grunn: På hytta er radiosignalene så kjipe at selv relativt dyre radioer sliter (+ null TV signal og minimalt med mobildekning). Men går jeg ut i bilen og fyrer opp Pioneeren (billig sådan) er det luksuskvalitet på radiosignalene. Dermed er konlusjonen at en kan slippe unna med et relativt billig stereoanlegg med flott mottaker ved å bruke bilstereo inne. Correct me if I'm wrong...

 

Og NEI: 20 meter høy antenne på taket er ikke aktuellt...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:


Jeg vurderer seriøst bilstereo inne. Enkel grunn: På hytta er radiosignalene så kjipe at selv relativt dyre radioer sliter (+ null TV signal og minimalt med mobildekning). Men går jeg ut i bilen og fyrer opp Pioneeren (billig sådan) er det luksuskvalitet på radiosignalene. Dermed er konlusjonen at en kan slippe unna med et relativt billig stereoanlegg med flott mottaker ved å bruke bilstereo inne. Correct me if I'm wrong...


Og NEI: 20 meter høy antenne på taket er ikke aktuellt...


 

Det kan finnes to temmelig enkle grunner til det, den ene er at en bilstereo har endel bedre tuner enn det en hjemme radio har. Selv denne dyre radioen, fordi den er lagt på enklest mulig måte med færrest mulig komponenter for at lyden skal bli minst mulig forvrengt. Et annet poeng er at lyden i denne dyre spilleren kan virke dårligere fordi den har *for*

bra lyd...

En 20 meters antenne er heller ikke tingen, hvis du da ikke driver å søker på AM båndet. En FM antenne skal være rundt 80 cm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...