Gjest Slettet+432 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hei! Når det kommer til hardware så er jeg veldig dårlig, så håper noen her kan svare på spørsmålet mitt. Jeg har nettopp fått en litt eldre maskin fra jobben til pappa. Den har en 10 GB harddisk, syntes det var litt lite, og foreløpig vil jeg slenge på harddisken fra den gamle serveren min. Fant ikke flere ide-input/output (whatever) greier, andre enn den som cd-rom'en står i. Så spørsmålet er; kan jeg putte en harddisk inn i den? aleks Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Burde vel fungere fint det tenker jeg, mm det er noe veldig spesielt på gang. Antar at det er snakk om en vanlig IDE kontakt, og det einaste problemet jeg kan komme på er at den kanskje ikkje kan kjøre harddisken på optimal hastighet... Mhv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ok, prøver ! Takk for svar! Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Skulle ikke være noe problem med det... Men, hvis det er et gamelt hk, så kan det være at den vil gå litt treigt... CD-IDE var på ATA-60(eller noe i den duren) mens en hdd er på ATA- 100 eller 133... Tror jeg... Plugg inn.... Edit: ØØØyyy... Endret 17. august 2005 av Moy Lenke til kommentar
toretors Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 CD-Rom er vel på samme kabel som 10GB er koblet til ville jeg tro. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er ingen forskjell på IDE (flatkablene) kontaktene som går til HD eller CD-rom nei. Du kan ha opp til 2 enheter på hver av disse kablene (men om det er en gammel PC kan det være at kabelen bare har plass til en enhet...) -Stigma Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg har vært borti noen eldre hk som kun klarte ein enhet pr kontroller, men jeg forstod det som om han her hadde 2 kontrollere, ein te CD-ROMen og ein te den gamle HDD... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 En egen kabel til cdrom og en egen til hd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dette funket som bare juling! Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå