Gå til innhold

Hvilken BACKUP løsning bruker du ????

Anbefalte innlegg

Backup blir viktigere og viktigere, idet man lagrer mer og mer info på diskene. La oss prøve å lage en linnk her som kan være en slags base for ideer....

Jeg bruker tandberg slr5 taper på 3gb, og en iomege tapstasjon på 650mb. Innimellom brenner jeg også ut på cd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget bra at du tar opp dette. Jeg tror det er mange her som har bannet høyt da de har mistet data de har brukt måneder og år på å samle/skape.

Jeg bruker CDR til å ta backup av MP3 (som er sortert etter mnd og år jeg skaffet detog merker CD'ne deretter: f.eks CD3 mars 2001) CD'er blir også brukt til å ta backup av filmer og alt mulig annet.

Men data som endrer seg, som dokumenter mail, etc. synkroniserer jeg ukentlig mellom hjemme-PC'n og jobb-PC'n. Jeg bruker CDRW of å ta med dataene. Alt ligger seff. i oversiktlige kataloger sånn at jeg vet hva jeg skal ta backup av.

Lenke til kommentar

At backup er viktig er vell kjent.

min backup rutine er svær og dyr.

i kjellern står en backup pc, i nettverk med min vanlige vell og merke.

dit kjøres det backup av alt som ligger på hovedpc'en min hvær natt.

dette går på gigabit nettverk.

i tillegg har jeg en 30gb tapestreamer som jeg kjører rutinemessig 7+30+265

1 stykk 180gb flyttbar i skuff.

raid 2+2

Dette er seff bare en drømmetenkning.... men kanskje det hjelper fantasien til noen....

Lenke til kommentar

backup og backup fru blom. Her i gården så har jeg to fysisk adskilte disker med en 10gb partisjon på begge to. Jeg passer på at det alltid inneholder det samme.

Satser på at ikke begge diskene ryker samtidig da :wink:

Filmer og musikk tar jeg skjelden/aldri backup av, bare å laste ned på nytt (ja vet det tar litt tid, men hvor ofte stryker hdd'n med?

Lenke til kommentar

Kjøpte firewire kort og bruker en ekstern WD Firewire disk på 60 GB. Funker glimrende, kommer opp som vanlig disk i explorern.

Kostet 3.500 dengang (gråte :sad: ) men etter å ha mistet to disker visste jeg det var ingen vei utenom.

Bruker WinRar til å kopiere dokumenter pluss image av c-disken.

Lenke til kommentar

liten glipp i hodet mitt dær....

2 stipe 2 mirror.

flott du retter mine feil :smile:

Quote:

Den 2002-08-07 17:55, Simen1 skrev:

Quote:

Den 2002-08-07 16:55, LiTe skrev:

raid 2+2

Du mener vel Raid 1+0 altså 4 disker ?

(Det er nemlig ikke noe som heter raid 2+2)

Lenke til kommentar

Lagrer alle viktige dokumenter på filserveren.

Den har LTO Utrium Tapestreamer på 100/200GB

Den kjører full backup hver natt.

Filer som jeg ser på som viktige, men kansje litt "lyssky" Har jeg på en harddisk i harddisk-skuff, som jeg setter inn en gang i blant og oppdaterer. Den er på 40GB.

PC'n min har IBM HD på 60 GB. Da er det lurt å ha god backup. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...