Nikkos Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Slå av VGA Recovery i driveren på skjermkortet, bruk catalyst 5.6. Nå er 5.8 kommet, men vet ikke hvordan den funker på BF2. Selv kjører jeg 5.6 helt utmerket. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Slå av VGA Recovery i driveren på skjermkortet, bruk catalyst 5.6. Nå er 5.8 kommet, men vet ikke hvordan den funker på BF2. Selv kjører jeg 5.6 helt utmerket. 5.8 fungerer utmerket her. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har nå innstalert AtiTool og brukte dette for å sjekke varmen. Når jeg i dag skrudde på pc'en etter skolen var skjermkortet på 35* i idle. Så skrudde jeg på AtiTool og tok en artifacts test, etter 3 min hadde varmen gått opp til 85*. Hva skjer? Jeg kjente på hvordan luft det kom fra viften ved å ta hånden bak i kabinettet ved skjermkortet og jeg kjente nesten ingen luft. Kabinettet mitt er et Cooler Master Centurion 530 med en 120mm vifte i front, en stock skjermkortvifte på mitt HIS X800XL og en stock cpu vifte på min amd 3500+ venice (ingen sidevifter eller vifte bak i kabinettet). Trenger jeg flere vifter? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Du bør se litt hvordan luftstrømmen din er i kabinettet. Jeg hadde lydkortet altfor nær skjermkortet slik at mer eller mindre samme lufta lå rundt skjermkortet hele tida. Etter å ha flytta lydkortet til nederste spor tok jeg ut en av kabinettribbene for pci-sporet under skjermkortet (håper du skjønner hva jeg mener). Da kom frisk luft rett inn til kortet og hadde plass til å bli blåst bort. Fikk ned load-temp med nesten 15grader.. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har nå innstalert AtiTool og brukte dette for å sjekke varmen. Når jeg i dag skrudde på pc'en etter skolen var skjermkortet på 35* i idle. Så skrudde jeg på AtiTool og tok en artifacts test, etter 3 min hadde varmen gått opp til 85*. Hva skjer? Jeg kjente på hvordan luft det kom fra viften ved å ta hånden bak i kabinettet ved skjermkortet og jeg kjente nesten ingen luft. Kabinettet mitt er et Cooler Master Centurion 530 med en 120mm vifte i front, en stock skjermkortvifte på mitt HIS X800XL og en stock cpu vifte på min amd 3500+ venice (ingen sidevifter eller vifte bak i kabinettet). Trenger jeg flere vifter? Du trenger flere vifter i kabinettet, helt klart.. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Skjermkortet mitt har en vifte slik at den bruker to plasser tilsammen, hvis du skjønner hva jeg mener. Vifta blåser altså luft ut av pc'en. Kanskje skjermkort vifta ikke virker EDIT: Tok en 3d test med AtiTool og sjekket viftefarten med AtiTool og tempen er på ca. 85* når vifta går 100% Endret 18. august 2005 av St.Matias Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Skjermkortet mitt har en vifte slik at den bruker to plasser tilsammen, hvis du skjønner hva jeg mener. Vifta blåser altså luft ut av pc'en. Kanskje skjermkort vifta ikke virker EDIT: Tok en 3d test med AtiTool og sjekket viftefarten med AtiTool og tempen er på ca. 85* når vifta går 100% Så det betyr at du har dobbeltsjekka at alle viftene går? (kabinett, psu, GFX viftene). Synes det høres veldig rart ut jeg ass.... Når du sier load temp på 85 grader, mener du på GFX eller på cpuen da? Flytting av andre kort som er i nærheten av GFX (nevnt i en post over) kan være en god ide... *Tronaldo* Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg mener GPU temp. Jeg har ikke noen ting over eller under skjermkortet. "Kortet er svært stillegående p.g.a. den påmonterte Arctic Cooling kjøleløsningen, oppgis av produsent til cirka 20dB." Skjermkortet mitt: Endret 18. august 2005 av St.Matias Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Ja, Hightech Excalibur Radeon X800XL 256MB EDIT: Nå ligger tempen på 65* Idle og vifta går i 100% Endret 18. august 2005 av St.Matias Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg ser selv her (sikkert som alle andre) at dette kan være først å fremst et problem med "paden" din under. Det er ikke mange som bruker ordentlig goop når de setter på kjøleren sin (Og det med god grunn. Fordi de vil at du skal ta den av, bryte garantien, og sette på egen ny goop). Jeg foreslår at du returnerer skjermkortet ditt. Ellers kan du jo fikse dette lett selv ved å bestille goop fra en nettbutikk, f.eks Arctic Silver 5. Om paden har fått øøøøøøørlite luft under seg er dette nok til å få alt til å krasje i taket av temperaturer. Faktisk returner uansett, kortet kan jo faktisk være skadet. HIS kort? HIS-kort..... Endret 18. august 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg har tenkt til å stikke bort til Netshop med pc'en når de åpner i Oslo, gidder ikke kjøre i mange timer til Sandefjord. Jeg burde vel også sende en mail til Netshop og forklare hva som har skjedd. EDIT: er ikke ekspert i data , så jeg skjønte ikke alt med "pad" og "goop". Endret 18. august 2005 av St.Matias Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Enig med daniel_984 jeg - send kortet tilbake og skaff et nytt et. Dersom du har muligheten, kan du jo teste med et liknende kort i PCen din for å se om du "oppnår" samme temperaturer. Dersom du ikke får noen problemer med det kan du være ganske sikker på at det er noe feil på kortet ditt. Hvis ikke; vel - da har du problemer *Tronaldo* EDIT: Jeg har forresten dette kortet og har ingen problemer. Står jo at det garantert skal være 11 grader kaldere med ICEQvifta på enn med en vanlig kjøler... Endret 18. august 2005 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Nå kom jeg på noe, da jeg skrudde på pc'en i stad var Idle på 35*, men det begynte straks å stige i gradene (dette var rett før jeg tok 3d testen). Hva kan det være? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg har tenkt til å stikke bort til Netshop med pc'en når de åpner i Oslo, gidder ikke kjøre i mange timer til Sandefjord. Jeg burde vel også sende en mail til Netshop og forklare hva som har skjedd. EDIT: er ikke ekspert i data , så jeg skjønte ikke alt med "pad" og "goop". Goop er kjølepastaen som brukes for å jevne ut ujenvheter i overflaten på kjølerer som sitter på kortet ditt (paden). Goopen har også veldig bra temperaturlede egenskaper. Si? *Tronaldo* EDIT: Skrivefeil. Endret 18. august 2005 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Som jeg skrev: virker som "paden" har fått luft mellom seg og gpu, derfor er varmeoverføringen mye dårligere. Dette tror jeg faktisk du kan se ganske lett ved å se på om verdiene for rambrikkene (eller "GPU environment") om de spretter tilsvarende opp som GPU'en din, eller om de er stabile. Edit: EDIT: er ikke ekspert i data , så jeg skjønte ikke alt med "pad" og "goop".Pad er ei fibernettmatte av noe slag som kjøler skikkelig dårlig, goop er flytende masse som du klemmer på og som i 98% av tilfeller tetter mellomrommet mellom kjøleblokk og GPU/CPU/osv.. Endret 18. august 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Si???? EDIT: GPU environment er på 51*C Endret 18. august 2005 av St.Matias Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Si???? Nå er ikke jeg en jævel i spansk akkurat, men jeg mente som vi sier på norsk "ikke sant?". *Tronaldo* Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Skriv opp verdiene for både "GPU" og "GPU environment" samtidig. Da ser man det lettere. Om jeg skulle tolke det du sa nå ville jeg trodd at "GPU environment" var 51C, mens "GPU" var 85C... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå