olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Får vel ønske deg lykke til PS: Du kan bruke SlackNET til å installere Slackware over nett. Slackware's pakkesystem ligner ikke på Synaptic. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 men det har et? noen nevnte at kanskje arch var bedre grunnet pakkesystemet? hvordan er slack, gentoo, arch mot hverandre der? ellers noe som kan hjelpe meg å velge mellom de tre? bortsett fra å prøve de? Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 men det har et?noen nevnte at kanskje arch var bedre grunnet pakkesystemet? hvordan er slack, gentoo, arch mot hverandre der? ellers noe som kan hjelpe meg å velge mellom de tre? bortsett fra å prøve de? Klart Arch har et veldig bra pakkesystem. Jeg personlig synes at Slackware har det beste pakkesystemet, men tror nok du vil like Arch eller Gentoo's pakkesystem bedre. Det beste tips jeg har er at du prøver alle 3. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Tips når du skal prøve Slackware: last ned programmet checkinstall. Dette programmet gjør at du kan lage pakker selv av programmer du installerer via source (kompilering). Det sparer deg for mye hodebry når du eventuelt skal avinstallere dette programmet. Det kan da gjøres via pkgtool, som er programmet som håndterer de installerte pakkene i Slackware. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 takker får se hva jeg får til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå