Gå til innhold

TV-kort til å ta opp fra TV til PC

Samurai99

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny med dette her, så håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg vil ta signalet fra TV'en min, så jeg kan ta opp litt forskjellig på maskinen. Hvilket utstyr trenger jeg til dette?

Jeg så litt her:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10419

og her:

https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=55

men vet ikke om det er slike jeg leter etter, og om jeg trenger noe mer. Hvor mye burde jeg gi for utstyret jeg trenger?

Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes generelt sett 2 typer analoge kort du kan bruke; de med bare tuner og de med både tuner og hardware encoder. Jeg vil anbefale 550 fra ATi, denne har overlegen encoder og tuner kvalitet. Koster litt mer, men jeg syns det er verdt det. Ellers er Happauge kortene veldig bra, enkoderen der er også ganske bra.

Dersom du bare skal se TV så trenger du selvsagt bare tuner, ikke encoder, men det er jo kjedelig! :p

Du trenger 1 coax kabel inn til kortet, that's all. Det følger neppe med, men du har sikkert en fra før av regner jeg med. :)

Lenke til kommentar
Det finnes generelt sett 2 typer analoge kort du kan bruke; de med bare tuner og de med både tuner og hardware encoder. Jeg vil anbefale 550 fra ATi, denne har overlegen encoder og tuner kvalitet. Koster litt mer, men jeg syns det er verdt det. Ellers er Happauge kortene veldig bra, enkoderen der er også ganske bra.

Dersom du bare skal se TV så trenger du selvsagt bare tuner, ikke encoder, men det er jo kjedelig! :p

Du trenger 1 coax kabel inn til kortet, that's all. Det følger neppe med, men du har sikkert en fra før av regner jeg med. :)

Vel, jeg skal ikke se på TV på maskinen, men ta opp og lagre diverse som filmfiler ;) Da trenger jeg vel både tuner og encoder?

Hva vil du si er bra nok for meg (nybegynner), hvis jeg vil prøve å gjøre dette ikke alt for dyrt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...