Jalle Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Kjem til å kjøpa meg bærbar pc no, og lurer også på å kjøpa eit digitalt fotoaperat seinare. Kva utgangar er viktigast å ha med tanke på kamera ? (Har Gsmart mini2 og det er jo USB) Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Siden du nevner kortleser i tittelen på innlegget så regner jeg med at du lurer litt på hva de beste tilkoblingene er. Når det gjelder bærbare pc'er og digitalkameraer så er en av de beste tilkoblingene å bruke PCMCIA-inngangene på den bærbare. Dvs. hvis du kun skal overføre bildefilene. Hvis kameraet du kjøper støtter andre ting når det er tilkoblet så må du se på usb eller firewire. Hvis du kjøper kamera som bruker smartmedia eller compactflash minnebrikker så får du PCMCIA overganger som du setter minnebrikken inn i og så kan du sette overgangen inn i PCMCIA inngangen på den bærbare. Da dukker den opp som en egen disk inne i Windows og du kan enkelt flytte over filene fra den. HP programvaren støtter faktisk også å hente bildene ned fra en slik disk automatisk. Denne løsningen er både rask og enkel. Overgangs-kortet for compact flash koster ikke mye og siste pris jeg så var på rundt 130,. For smartmedia kortet mener jeg å huske at det var litt dyrere men det er ikke snakk om store summen uansett. Når det gjelder tilkobling av kameraet direkte til pc'en, dvs. ikke bruke PCMCIA-inngangen eller en kortleser, så husk strømforsyning til kameraet. USB 2 kommer på nyere kameraer nå, så hvis du kjøper et kamera som lager store bildefiler (RAW, TIFF eller mange megapixels), evt. regner med å ta en del bilder av gangen, så vil det kanskje være kjekt å ha USB 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå