Gå til innhold

Kresen kjøper på LCD-skjerm.

Seian

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Da var det på høytid at jeg erstatter min svært slitne 17" CRT-skjermen min på år. Den som skal entre tronen må nok bli en 19" LCD-skjerm. Uheldigvis har jeg ikke bestemt meg for hvilken skjerm som skal overta, men jeg håpet på at dere kunne hjelpe meg med dette komplekset. Jeg har følgende krav:

• Oppdateringsfrekvensen må være høy. Med andre ord, jeg vil ikke ha noe ghosting av noe slag.
  • Må ha GOD fargegjengivelse.
  • Koste under 4 000,- men den kan koste under 5 000,- hvis den er verdt penga :) .

Altså, som dere kanskje ser, så lurer det seg noen gamer- og bilderedigeringskrav blandt dem. Spiller masse BF2 og hender jeg pirker litt med Photoshop en gang i blant :thumbup: .

Jeg har sett litt på Xerox XA7-192I. Virka som en bra skjerm dette, menmen, resten får være opp til dere :) .

Takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan anbefale benq fp937s... jeg har den selv og har ikke merket noe særlig ghosting. Dersom ghostingen er det viktigste ville jeg gjerne satset på fp937s+, men den uten pluss har bedre fargegjengivelse, så den vil være bedre til bilderedigeringen.

billig er den blitt også (jeg kjøpte min i november for 4700,-)

edit: mens du nå får de til under 3k...

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Dell har tilbud på sin Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen, den koster bare 4800 nå, mot 6475 tidligere. Jeg tror nok du vil bli mer fornøyd med denne enn en 19". Også har den 16:10 format, istedet for 5:4.  :)

Hørtes bra ut :) . Har ikke noe imot BF2 med widescreen :D .

Men sett widescreen til side, denne ghoster vel ikke, med tanke på "høy" ms?

Takker for alle svar hittil :) .

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermen selv og har enda ikke opplevd etterslep.

Da denne skjermen kom ble det sagt at den faktisk har 12ms og ikke 16ms som Dell annonserer. Uansett er responstiden bare en liten del i helhetsinntrykket av en skjerm, og denne kommer du garantert til å bli fornøyd med.

Hentet fra

Din Side

post-220-1124295040_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på Xerox XA7-192I. Virka som en bra skjerm dette, menmen, resten får være opp til dere  .

Jeg har nå hatt min Xerox i 1 uke og har ikke annet å si enn at dette er en kongeskjerm!!!

Den er rask, har masse lysstyrke, konge kontrast og er veldig damevennlig selv til den prisen!!!

Jeg har ikke angret et sekund iallefall!! :)

Lenke til kommentar

Den beste gaming LCD skjermen er trolig ViewSonic VP191s (s/b). Denne 19" har en god responstid over hele fargeskalaen, og vil gi tilnærmet null Ghosting. Problemet er bare at den koster rundt 4500,- og til den prisen får du f.eks. nesten Dellskjermen nevnt over. De fleste reviews jeg har sett er mer enn fornøyd med Dell 2005FPW til gaming, men er du hardcore er det kanskje ikke godt nok.

ViewSonic VP191s

ViewSonic vp191

Dell 2005FPW

Ellers fins det en rekke OK 19" til rundt 3000,- En kjapp gjennomgang av innleggene her på forumet burde gi endel gode tips.

R.

Lenke til kommentar
De fleste reviews jeg har sett er mer enn fornøyd med Dell 2005FPW til gaming, men er du hardcore er det kanskje ikke godt nok.

Hva tenker du på når du sier hardcore? Hva er det som ikke gjør skjermen til en hardcore-gamer skjerm?

Beklager, men orker ikke å lese fem (eller hva det var) sider med engelsk tekst :p .

Dell sin fikk virkelig blodet til å strømme :) .

Lenke til kommentar

En del som spiller mye mener fremdeles at responstiden på LCD skjermer er for dårlig og at det spesielt i FPS spill er en del Ghosting. ViewSonicen er så vidt jeg vet den mest responsive LCD skjermen pr. i dag, og vil derfor antagelig ha noe mindre Ghosting en Dell´n. I hvor stor grad man merker forskjellen vil være individuelt, så her kan jeg ikke gi deg noe sikkert svar på om det vil ha noen betydning for deg.

Det jeg kan si er at i de reviews jeg har lest, så er testerne mer enn fornøyd med spillopplevelsen på Dell´n.

Personlig hadde jeg valgt Dell´n uten å blunke, men nå er ikke jeg akkurat noen hardcore gamer...

Og ja, om du ikke ønsker å lese reviews på engelsk, kan du kanskje bla gjennom følgende tråd her på forumet:

Dell 2005FPW tråden

R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...