Ducklink Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg tenkte på å bygge denne http://www.pirattv.info/maxinew.htm Jeg lurte på hvor mye dere skal ha for å bygge denne (skal seff brukes på mitt eget lille prøvenett) Så mener jeg det var en guide for etsing av printkort her?? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Så mener jeg det var en guide for etsing av printkort her?? Det koster litt og er endel jobb, så du bør kanskje vurdere å lodde sammen komponentene med ledninger i stedet. Er du forresten sikker på at den virker i Norge (siden den er svensk)? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 det kan fort bli noen lapper å lage en slik.. bare PIC kontrolleren er vel 100-200Kr i tilleg til at man må ha et PIC programmeringssett til å progge kontrolleren med... jeg syntes denne så gangse enkel ut.. tviler på du kommer til å få noe bra signal osv hvis du i det heletatt får noe signal.. men du kan jo seff altids prøve Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Den linken du har lagt ut viser en en dekoder som dekoder såkalt "suppressed sync" signaler. De vil si den typen koding som ble brukt i enkelte kabel nett før digital sendingene kom. Denne dekoderen vil ikke kunne dekode noe som helst av dagens digitale sendinger. Du kan godt bygge en slik dekoder men det er og blir en museumsgjenstand. Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Delene koster rundt 400 kr på elfa, har lagt til i ei handlelista og sjekka... Regner med at den vil funke en del steder ennå, jeg kjenner flere som bruker mange år gamle dekodere, og dem funker fint ennå! på UPCs nett... Jeg skal prøve på denne, og det må gjerne du også! Stå på! PS! denne PIC mikrokontrolleren koster 64,- Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 PS! denne PIC mikrokontrolleren koster 64,- ikke mer? bomma ganske groft jeg da.. men man må jo seff oxo ha et progge sett til PICene... men det er jo moe en bare kjøper en gang Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 en pic-programmerer trenger ikke koste skjorta da... kan lage en fullgod en selv PIC Programerer Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) PS! denne PIC mikrokontrolleren koster 64,- ikke mer? bomma ganske groft jeg da.. men man må jo seff oxo ha et progge sett til PICene... men det er jo moe en bare kjøper en gang Du kunne hatt rett om det hadde vært en litt større og avansert PIC, for dem kan koste over 100,- pr. stk... En programmerer trenger vel ikke koste all verden nei, og er vel egentlig verdt penga... Endret 31. august 2005 av thomfre Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Har bygd sammen kretsen nå, eneste som mangler er selve "hjernen".. Sliter litt med å få programmert PIC prossessoren... PCn klarer ikke skrive til den Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Den linken du har lagt ut viser en en dekoder som dekoder såkalt "suppressed sync" signaler. De vil si den typen koding som ble brukt i enkelte kabel nett før digital sendingene kom. Denne dekoderen vil ikke kunne dekode noe som helst av dagens digitale sendinger. Du kan godt bygge en slik dekoder men det er og blir en museumsgjenstand. Det er fortsatt mange som har analoge linjer inn til huset. Slik jeg har forstått det så vil dette fungere selvom f.eks. UPC sender signalene digitalt ut, sålenge du har analogt inn til huset. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Ducklink, thomfre: Hvordan går det med prosjektet? Har dere fått det til? Endret 9. september 2005 av jh_ Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg sliter fortsatt med å få programmert mikrokontrolleren.. Da kitet jeg kjøpte fra velleman ikke har lyst til å programmere noe som helst! Har prøvd flere forskjellige mikrokontrollere... Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har fått det til nå, og det fungerer ganske bra... mangler bare litt finjustering... Fortsett diskusjonen på http://www.elektro-nett.com/forum/viewtopic.php?p=4#4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå