hero_ruler Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Topic sier alt Forklarer for det jeg.. Åssen kjører man en fast kommado i terminal vindet? Endret 17. august 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Lag denne fila og kall den fra kommandolinja én gang (python filnavn.py) #! /usr/bin/python # -*- coding: iso-8859-15 -*- from time import sleep from os import system #denne endrer du command = 'minKommando' while 1: system(command) sleep(60) Endret 17. august 2005 av dabear Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Nevermind Endret 17. august 2005 av Jorek Lenke til kommentar
ratix Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Lag denne fila og kall den fra kommandolinja én gang (python filnavn.py) #! /usr/bin/python # -*- coding: iso-8859-15 -*- from time import sleep from os import system #denne endrer du command = 'minKommando' while 1: system(command) sleep(60) Nice try....Sånt gjør man med en one-liner, siden man allerede er i skallet: while :; do kommando; sleep 1m; done Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Crontab er til for slikt. Køyr som den brukaren som skal køyre kommandoen: crontab -e Der legg du inn: */1 * * * * /path/til/kommando Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg tenkte på corntab jeg også, men ettersom jeg forsto så ville han at det skulle kjøres i ett og samme terminalvindu hele tia, og crontab går bare i bakgrunnen eller hva? Men uansett så trur jeg at crontab funker best til det formålet han nevner.... Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Brukte den jeg.. while :; do kommando; sleep 1m; done Takk for alle svar Endret 17. august 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå